Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozyiğit, Sezen
dc.date.accessioned2016-02-10T15:15:44Z
dc.date.available2016-02-10T15:15:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBozyiğit, Sezen. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Türkiye'deki Doğal Ve Organik Ürün Üreticilerinin Yaşadığı Pazarlama Sorunları: Keşifsel Bir Araştırma Cilt: XVII Sayı: 2 Yıl: Aralık 2015 Sayfalar: 33-47en_US
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4222
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/24313/257649
dc.description.abstractDoğanın dengesinin ve insanların sağlıklarının bozulmasında, geleneksel tarım uygulamaları sonucu ortaya çıkan olumsuz sonuçların rolü büyüktür. Bugüne kadar yapılan pek çok çalışmada, doğal/organik ürün tüketicileri incelenmiş olup üreticilerin yaşadığı sorunlara ilişkin çok fazla çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu nedenle bu araştırmada, doğal/organik ürün üreten işletmelerin yaşadıkları pazarlama sorunlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. 2 uzman görüşü alınarak oluşturulan görüşme formu, yargısal örnekleme aracılığıyla 9 organik, 9 doğal ürün üreten işletme sahiplerine e-posta aracılığıyla uygulanmıştır. Katılımcılar doğal /organik ürün olarak sirke, tarhana, et, peynir, tereyağ, zeytinyağı, sebze-meyve, krem, sabun, yumurta, tavuk gibi ürünleri ağırlıklı olarak üretmektedirler. Araştırmada, doğal ve organik ürün üreten işletmelerin sorunlarının benzer olduğu tespit edilmiştir. Üreticilerin hemen hepsi devlet desteğinin azlığından, tüketicilerin yeterince bilinçli olmadığından bahsetmektedir. Organik üreticiler ise sertifikasyon prosedürleri ve masrafları konusunda sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Sürümün düşük olmasından dolayı maliyetlerin fazla olması, küçük ölçekli üretim yapıldığı için yaşanan pazarlama sorunları, aracı kullanarak satış yapanlar için satıcıların bilinçsiz olması, tüketicilerdeki fiyat algısı yaşanan diğer sorunlardır.en_US
dc.description.abstractThe negative results of conventional agricultural application have an important role with deterioration balance of nature and human health. In previous studies, natural/organic product consumers‘s atttitudes were examined however the problems or experiences of producers side were not seen. Because of this reason, this research‘s aim is to reveal the problems experienced by producers of natural/organic products. Based on two experts thoughts the participants were selected based on judgement sampling and including 9 organic and 9 natural product producers via e-mail. Participants produce such as vinegar, tarhana, meat, cheese, butter, olive oil, vegetables, fruits, cream, soap, eggs, chicken.. According to the results, organic product producers have similiar problems with natural products producers. Almost all of the producers are mention about the lack of state support and consumers are not adequately informed. Organic producers claim that they have a problem with the certification procedures and their costs. The other problems are marketing problems related to small-scale production, much of the cost due to the lower version, unconscious selling dealers and consumer’s price sensivity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.10297en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğal Ürünen_US
dc.subjectOrganik Ürünen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectÜreticien_US
dc.titleTürkiye' deki doğal ve organik ürün üreticilerinin yaşadığı pazarlama sorunları: Keşifsel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe marketing problems of natural and organic product producers in Turkey: An exploratory studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.departmentİstanbul Haliç Üniversitesi
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster