Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürol, Ayşe
dc.contributor.authorBalcı Akpınar, Reva
dc.contributor.authorEjder Apay, Serap
dc.date.accessioned2016-07-28T12:36:39Z
dc.date.available2016-07-28T12:36:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-4612
dc.identifier.urihttp://www.kocatepetipdergisi.aku.edu.tr/PDF/Temmuz2016/4-Ay%C5%9Fe%20G%C3%9CROL.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4334
dc.description.abstractBu çalışma, öğrencilerinin parenteral ilaç uygulamaları ve arterial kan basıncı ölçülmesine yönelik becerilerine simülasyon uygulamalarının etkisini incelemek amacıyla yapıldı. Yarı deneme modelinde gerçekleştirilen çalışmaya 2011-2012 öğretim yılında “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yaşlı Bakımı ve Diyaliz Programları”nın birinci sınıflarında olan 53 öğrenci alındı. Verilerin toplanmasında öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren soru formu ve beceri değerlendirme formu kullanıldı. Parenteral ilaç uygulamaları ve arterial kan basıncı ölçümüne yönelik teorik bilgiler öğrencilere dersin işlendiği sınıf ortamında anlatıldı ve simülasyon uygulamaları laboratuar ortamında gösterildi. İlk gün birinci simülasyon uygulaması sırasında öğrenciye herhangi bir eğitici/uyarıcı müdahalede bulunulmadı ve bu sırada gözlemle ön-test verileri toplandı. İkinci gün aynı becerilerin simülasyon uygulaması sırasında öğrencinin eksik/hatalı olarak yaptığı işlem basamaklarına yönelik eğitici/uyarıcı müdahalelerde bulunuldu. Üçüncü gün ise öğrencilere simü- lasyon uygulaması sırasında herhangi bir eğitici/uyarıcı müdahalede bulunulmadı ve son-test verileri toplandı. Öğrencilerin bütün uygulamaları aynı öğretim elemanı gözetiminde, anlatılan her bir teorik dersin laboratuar saatinde, her gün bir deneme yaparak, haftada üç gün üst üste uygulamaları sağlandı. İşlem basamakları Beceri Değerlendirme Formuna “yaptı” “yapmadı” şeklinde işaretlendi. Verilerin kodlanması ve değerlendirilmesi bilgisayar ortamında SPSS 20.0 paket programında yapıldı. Önemlilik düzeyi p<0.05 olarak alındı. Verilerin de- ğerlendirilmesinde; öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri yüzdelik dağılım, öğrencilerin eğitim öncesi ve eğitim sonrası işlem basamaklarını doğru yapma oranlarının karşılaştırılması McNemar analizi ile incelendi. Çalışmaya katılan öğrencilerin %69.8’i kız, %30.2’si erkek, yaş ortalaması 19.44±1.81 yıldı. Öğrencilerin intradermal işlem basamaklarından 4’ünde, subkutan işlem basamaklarından 3’ünde, intramüsküler işlem basamaklarından ise 2’sinde ve arteriyal kan basıncı ölçümünün 4 basamağında eğitim sonrası istatistiksel olarak anlamlı bir değişim olduğu saptandı. Çalışmada yer alan öğrencilerin parenteral ilaç uygulamalarına yönelik işlem basamaklarının çoğunda doğru yapma oranlarının simülasyon eğitimi sonrasında arttığı, simülasyonla eğitimin öğrencilerin beceri düzeylerini artırdığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study was to examine the effect of simulation applications on the skills of students regarding the parenteral medications and arterial blood pressure measurement. This quasi-experimental study included 53 first-year students receiving education in Health Services Vocational High School Elderly Care and Dialysis Programs in the school year of 2011-2012. A questionnaire, involving the descriptive characteristics of students, and a skill assessment form were used to collect the data. The theoretical knowledge on parenteral drug applications and the measurement of arterial tension were explained in a classroom and showed the simulation applications in a laboratory. In the first day, it was not made any intervention that was educational/stimulating to students during the first simulation application and it was collected the pre-test data by making observations. In the second day, it was make educational/stimulating interventions about processing steps in which student made a missing/mistake during the simulation applications of same skills. In the third day, it was not made any intervention that was educational/stimulating to students during the simulation application and it was collected the last-test. It was provided that the students made all applications in the laboratory at successive three days in a week. The process steps were marked on a Skills Assessment Form as “did” or “did not”. Data coding and evaluation was performed in SPSS 20.0 software package. Significance level was taken as p <0.05. In the evaluation of data, it was used the percentage distribution for the descriptive properties of students and the comparison of the achieving rates of the process steps before and after training were investigated by using McNemar analysis. The skills of students in both programs concerning the parenteral medications and arterial blood pressure measurement were observed before and after the simulation applications. While 69.8% of the students who participated in the study were female, 30.2% were male; and their age average was 19.44±1.81 years. A statistically significant change was observed in 4 of intradermal procedure steps, 3 of subcutaneous procedure steps, 2 of intramuscular procedure steps and in 4 stages of the arterial blood pressure measurement after the training. It could be asserted that the rate of participating students doing right in most of procedure steps regarding parenteral medications increase and the simulation training enhance their skill levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBecerien_US
dc.subjectKliniken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.titleSimulasyon uygulamalarının öğrencilerin beceri düzeylerine etkisien_US
dc.title.alternativethe effect of simulation applications on the skill levels of studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisien_US
dc.departmentAtatürk Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
dc.departmentAtatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi
dc.departmentAtatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster