Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakuş, Gülçin
dc.contributor.authorErgün, Mustafa
dc.date.accessioned2016-08-02T06:40:15Z
dc.date.available2016-08-02T06:40:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://www.sbd.aku.edu.tr/arsiv/c18s1/b7gul%C3%A7inkaraku%C5%9Fvd.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4351
dc.description.abstractBu araştırmada, bilimsel roman okumanın öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi incelenmiştir. Örneklemi Ege bölgesinde bulunan bir Üniversitesinin Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği ve Teknoloji Fakültesi Metalurji Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel kullanılmıştır. 34 öğrenci Bilimsel Araştırma Yöntemi dersini almıştır. 31 öğrenci hem Bilimsel Araştırma Yöntemi dersi almış hem de üç bilimsel roman okumuştur. 26 öğrenci kontrol grubu olarak her ikisini de almamıştır. Veriler Moore & Foy (1997) tarafından geliştirilen, Demirbaş ve Yağbasan (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan, geçerlik güvenilirlik çalışması yapılan “Bilimsel Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.76, Spearman Brown korelasyonu 0.84 olarak tespit edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri kullanılmıştır. Sonuçta bilimsel roman okumanın bilimsel tutum üzerinde etkili olmadığı, Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersinin, Bilimsel Çalışma Yapmadaki İsteklilik ve Fen Bilimlerinin Toplumdaki Yeri ve Önemi alt boyutlarında negatif, Fen Bilimlerinin Yapısı ve Amacı alt boyutunda ise pozitif yönde etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractPurpose of this study is to examine the effects of reading scientific novels on students’ scientific attitude. Sample is comprised of students in mathematics education department and Metallurgy department in Technology faculty at a university in Aegean region. 31students attended Scientific Research Course and read three science fiction novels, 34 students attended the course, 26 students in control group didn’t attend course and they didn’t read novels. Scientific Attitude Scale was developed by Moore and Foy (1996) and Demirbaş and Yağbasan (2006) adapted the scale into Turkish. Cronbach Alpha is 0.76 and Spearman Brown correlation is 0.84. Mann Whitney U and Kruskal Wallis Tests were used. As a result reading scientific novels has no effect on students’ attitude towards science. Course affected students’ scientific attitude negatively in terms of willingness for scientific research and the importance of science but it affected students positively about the aim of science.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.22117en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel Tutumen_US
dc.subjectBilimsel Tutumlardaki Değişimen_US
dc.subjectBilimsel Romanlaren_US
dc.titleBilimsel Roman Okumanın Öğrencilerin Bilimsel Tutumuna Etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of Reading Scientific Novels on Students’ Scientific Attitudeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster