Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜREL Ezgi
dc.date.accessioned2018-12-04T08:39:52Z
dc.date.available2018-12-04T08:39:52Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4986
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim öğrencilerinin İngilizce dersine ve İngilizce öğretmenine yönelik metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemleri yani karma yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracında öğrencilerin cinsiyet ve sınıfları ile İngilizce dersine, İngilizce konuşmaya, İngilizce yazı yazmaya ve İngilizce öğretmenine yönelik metaforik algıları boşluk doldurmalı sorular ile araştırılmıştır. Araştırma basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 1094 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin İngilizce dersine ve İngilizce öğretmenine yönelik metaforik algıları olumludur. Kız öğrencilerin İngilizce dersine ve İngilizce öğretmenine yönelik metaforik algıları erkek öğrencilere göre daha olumludur. Araştırmadaki en alt sınıf olan 4.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ve İngilizce öğretmenine yönelik algılarının diğer sınıflara göre daha olumlu olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to identify primary school students’ metaphorical perceptions towards English course and English language teacher. The research is conducted on mixed method, both qualitative and quantitave analysis. Survey which is designed by the researcher composed of two sections. First part is asking students’ gender and school year. Second part is asking students’ metaphorical images towards English course, speaking in English, writing in English and English language teacher. The focus group of survey consist of 1094 students chosen by simple random sampling in schools of Afyonkarahisar in Turkey. As a result of the study, students’ metaphorical images towards English course and English Language Teacher are positive. Female students has more positive metaphorical images than male students. Besides, fourth grade students have more positive images towards English course and English language teacher than the other grades included in the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce Dersien_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenien_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectMetaforik Algıen_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin İngilizce Dersine Ve İngilizce Öğretmenine Yönelik Metaforik Algılarının Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeIdentıfyıng Prımary School Students’ Perceptıons Towards Englısh Language Course And Englısh Language Teacher Vıa Metaphorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Esntitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster