Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGirgin, Günseli
dc.contributor.authorÇetingöz, Duygu
dc.contributor.authorEkinci Vural, Deniz
dc.date.accessioned2019-02-06T11:05:46Z
dc.date.available2019-02-06T11:05:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304152
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5377
dc.description.abstractÖğretmenlerin başkalarıyla etkileşim kurabilecek, sosyal açıdan kabul edilebilir olan davranışlara sahip olması oldukça önemlidir. Bu davranışlar, genel olarak sosyal beceri olarak adlandırılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği, Matematik Eğitimi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmenliği lisans programlarına devam eden 222, 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere ait sosyo-demografik özelliklere ilişkin bilgi edinmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ile Sosyal Beceri Envanteri (Yüksel, 2004) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ölçeğin alt bölümleriyle bazı faktörler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIt is very important for teachers to have behaviors which may interact with others and are acceptable in social aspect. These behaviors are generally termed as social skill. The aim of this research is to investigate the social skill levels of teacher candidates in the aspect of various variables. 222 4th grade students who are educating in license program of Primary Education Department Pre-School Education Teaching, Social Studies Education Teaching, Mathematics Education Teaching and Science Education Teaching in Buca Faculty of Education in University of Dokuz Eylül constitute the sample of this research. In this research, with a view to obtain information related to socio-demographic characteristics, Personal Data Form and Social Skill Inventory are used as data collection tools. As a consequence of research, there are meaningful relations between the subparts and some factors of the scale
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Becerien_US
dc.subjectÖğretmen Adayı
dc.subjectÖğretmen Yetiştirme
dc.subjectSocial Skill
dc.subjectTeacher Candidate
dc.subjectTeacher Training
dc.titleÖgretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of teacher candidate’s social skill levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentİzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
dc.departmentİzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
dc.departmentİzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster