Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozaslan, Hasan
dc.contributor.authorGenç, Gülten
dc.contributor.authorKaya, Ahmet
dc.contributor.authorMerter, Feridun
dc.date.accessioned2019-02-15T06:37:33Z
dc.date.available2019-02-15T06:37:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304201
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5426
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin eğitim programlarına uygun olarak dersi planlama, sınıf ortamını düzenleme ve konuya uygun materyal hazırlamadaki yeterlikleri ile sosyo-kültürel özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Anket, Gaziantep il merkezinde ikisi özel, dördü devlet okulu, Nizip ilçesinde birisi özel, altısı devlet okulu ve ilçeye bağlı üç köy okulu olmak üzere toplam 16 ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Anketi toplam 159 sınıf öğretmeni yanıtlamıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çözümleme sonucunda p < .05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar, tablolarla gösterilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda anne ve babalarının eğitim düzeyi ve maddi durumu yüksek olan, özel okulda çalışan, sınıf mevcudu 15 ile 20 arası olan sınıf öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, relationships between teachers’ socio-cultural characteristics and their competency with lesson planning, and designing learning environments and materials were examined. This study had a survey design. The questionnaire was administered totally in 16 elementary schools including two private and four public schools in Gaziantep, one private and six public schools in Nizip and three public schools in a village. The number of teachers participated in the study was 159. Collected data were analyzed through SPSS 15.00 for Windows. After data analysis, findings which are statistically significant were presented through tables. According to the results, statistically significant differences were reported in favor of teachers teaching in private schools with smaller class size between 15-20 whose parents have earned higher levels of education and have had higher socioeconomic status.
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectSocio-Cultural Characteristics
dc.subjectTeacher
dc.subjectSchool
dc.subjectEducational Setting
dc.titleÖğretmenlerin dersi planlama, ortam ve materyal hazırlama yeterlikleri ile sosyo-kültürel özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of the relationships between teachers’ competency with lesson planning, designing learning environments and materials, and their socio-cultural characteristicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentHarran Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.departmentMalatya İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.departmentHarran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.departmentMalatya İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage433en_US
dc.identifier.endpage453en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster