Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHACIÖMEROĞLU, Güney; HACIÖMEROĞLU, Erhan Selçuk
dc.date.accessioned2019-02-18T07:59:36Z
dc.date.available2019-02-18T07:59:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304217
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5440
dc.descriptionThis present study aimed to adapt the Mathematical Processing Instrument (MPI) developed by Suwarsono (1982) to Turkish and determine elementary pre-service teachers’ problem solving preferences. Results of the study revealed that the MPI is a valid and reliable instrument that can be used to measure students’ preference for visual or analytic problem solving strategies. The Cronbach’s alpha coefficients were calculated as 0.72 and 0.78 for the Mathematical Processing Instrument-Tests I and II, respectively. The Cronbach’s alpha coefficient for the overall instrument was found as 0.86. The difficulty of tasks and grade level had a significant impact on pre-service teachers’ problem solving preferences.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik problemlerini çözme tercihlerini incelemek amacıyla Suwarsono (1982) tarafından geliştirilen Matematik İşlem Testi (MİT) Türkçeye uyarlanmıştır. Buna ek olarak, bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının matematik problemlerini görsel ve analitik çözme tercihlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Elde edilen bulgular, Matematik İşlem Testinin Türk kültüründe kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı Matematik İşlem Testi I için 0.72, Matematik İşlem Testi II için 0.78 olarak hesaplanmıştır. Testin bütünü için bu değer 0.86 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının matematik problemlerini görsel ve analitik çözüm tercihlerinin soru tipi zorlaştığında değiştiğini göstermiştir. Sınıf düzeyinin öğretmen adaylarının problemleri çözme tercihleri üzerinde etkili bir faktör olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectgörsel düşünme, analitik düşünme, problem çözme, öğretmen adayıen_US
dc.titleMatematik İşlem Testini Türkçe’ye Uyarlama Çalışması ve Öğretmen Adaylarının Matematik Problemlerini Çözme Tercihlerien_US
dc.title.alternativeTurkish Adaptation of the Mathematical Processing Instrument and Pre-service Teachers’ Problem Solving Preferencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage196en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster