Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİNCİKABI, Lütfi; KILIÇ, Çiğdem
dc.date.accessioned2019-03-15T06:27:27Z
dc.date.available2019-03-15T06:27:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304223
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5543
dc.descriptionThis study aims to analyze and interpret primary school students’ conceptual knowledge of geometric solids. For this reason, a diagnosis test consisting of three questions which measure primary school students’ conceptual knowledge of cube, square prism and rectangular prism. Participants of the study consisted of 272 sixth graders among whom 12 were selected for interviews. Data obtained were analyzed both quantatively and qualitatively. According to the results, very few students were able to name solids and also their characteristics. Furthermore, it was determined that students have some misconceptions of geometric concepts. Generally, students either assimilated three-dimensional geometric concepts to two-dimensiomal geometric shapes or declared real names of pictures. Moreover, some students did not provide any response or explanation to the questions.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile ilköğretim öğrencilerinin bazı geometrik cisimlere yönelik kavram bilgilerini analiz etmek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrutusunda öğrencilere üç sorudan oluşan teşhis testi uygulanmıştır. Bu teşhis testi, ilköğretim öğrencilerinin küp, kare ve dikdörtgenler prizması kavramlarına yönelik kavramsal bilgilerini analiz etmek için hazırlanmıştır. Çalışmaya toplam 272 ilköğretim öğrencisi katılmış olup 12 öğrenci ile de görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde hem nicel hem nitel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, ilköğretim öğrencilerinin çok azının hem geometrik cisimlerin isimlerini hem özelliklerini doğru bildikleri belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin küp, kare ve dikdörtgenler prizmasına yönelik kavram yanılgılarının da olduğu belirlenmiştir. Öğrenciler kendilerine verilen resimlere bakarak prizmaları, geometrik şekillere benzetmişler ya da resimlerin gerçek isimlerini belirtmişlerdir. Ayrıca, bu çalışmada yanıt verememe durumu da gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.5920en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectgeometrik cisim, kavram bilgisi, ilköğretimen_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerle İlgili Kavram Bilgilerinin Analizien_US
dc.title.alternativeAn Analysis of Primary School Students’ Conceptual Knowledge of Geometric Solidsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage343en_US
dc.identifier.endpage358en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster