Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİLTER, Ilhan
dc.date.accessioned2019-03-21T07:07:43Z
dc.date.available2019-03-21T07:07:43Z
dc.date.issued29.01.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/406878
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5572
dc.descriptionThe purpose of this study was to describe social studies teachers’ teaching style by investigating the teaching methods and teaching practices that they preferred in their classrooms for their students within the context of social studies instruction. The design of the study was based on a survey research method. The participants consisted of 72 social studies teachers working in middle-schools in Kahramanmaraş province in Turkey. The data of the study were gathered through a 30-point Likert-type questionnaire. The data were analyzed using descriptive statistics. As a results, it was found that the majority of the teachers participating in this study adopted a traditional teaching approach within the context of social studies instruction. This was because they integrated the content-area topics and textual information with passive learning methods (i.e. the teacher lecturing from notes) in half or more of the course time. These teachers tended to focus on a teaching style that reflected the transfer of knowledge via the teacher-oriented methods and activities rather than interactive, independently supported student-centered learning activities in the learning-teaching process.en_US
dc.description.abstractHer bakımından değişen ülke ve dünya koşullarında bilgi ve becerilere dayalı kararlar alıp problem çözebilen etkin demokratik vatandaşlar yetiştirmek amacıyla sosyal bilim disiplinlerinden aldığı bilgi ve yöntemlerle bütünleşen sosyal bilgiler eğitimi küresel gelişmeler ve sorunlar karşısında bugün daha fazla önem kazanmaktadır. Ancak bu dersin öğretiminin nasıl gerçekleştirildiği ve öğrenciler üzerinde pedagojik olarak yeterince etkili olup olmadığı konusunda geçmişte olduğu gibi bugünün sınıflarında da halen belirsizlikler mevcuttur. Bu araştırmanın amacı, tarama yöntemine dayanılarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıflarında hangi yöntem ve uygulamaları kullandıklarını inceleyerek bu dersin öğretimiyle ilgili güncel durumu ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Kahramanmaraş-Merkez’de seçkisiz olarak belirlenen 35 ortaokulda öğretim veren 72 sosyal bilgiler öğretmeninden görüş alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen 30 maddelik Likert tipi bir anket aracılığıyla toplanan veriler tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda umut kırıcı sonuçlar gözlenmiştir. Öğretmenlerin yarısından fazlası kendi müfredatlarını ders zamanlarının yarısı veya daha fazlasında pasif öğrenme yöntemleriyle bütünleştirerek uygulamalarında daha geleneksel bir anlayışı benimsemektedir. Öğretmenler, genel olarak interaktif, bağımsız olarak desteklenmiş öğrenci merkezli etkinlikler yerine öğretmen denetimi aracılığıyla bilgi geçişini yansıtan bir öğretim tarzına yönelme eğilimindedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.338520en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgiler, öğretim yöntemleri, sosyal bilgiler öğretimien_US
dc.titleGünümüz Sınıflarında Sosyal Bilgilerin Öğretimi: Öğretmenlerin Yöntemleri ve Pedagojik Uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeA Review of Teachers' Teaching Methods and Practices with regard to Social Studies Instructionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster