Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAVCI, Ömer
dc.date.accessioned2019-03-27T07:16:08Z
dc.date.available2019-03-27T07:16:08Z
dc.date.issued03.07.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/508461
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5588
dc.descriptionThe overall purpose of this study was to investigate the relationship between transformational leadership behaviors of faculty supervisors and the graduate teaching self-efficacies of graduate teaching assistants. Quantitative data were collected on three surveys including a demographic survey, MLQ form 5x (only transformational leadership items), and Graduate Teaching Self-Efficacy Scale (GTSES). The statistical tests carried out were regression, multiple regression, and logistic regression along with descriptive statistics. Findings showed none of the transformational leadership behaviors (i.e., idealized influence behavior, idealized influence attribute, inspirational motivation, individualized consideration, and intellectual stimulation) of faculty supervisors were statistically significant predictors of graduate assistant teaching self-efficacies. There was a positive statistically significant relationship between number of years as a TA and teaching self-efficacy [p = .008], Teaching self-efficacies of the TAs significantly predicted their satisfaction as a TA [(Hosmer & Lemeshow) x2 = 3.762, p = .807]. Transformational leadership behaviors of faculty supervisors predicted the satisfaction of TAs graduate teaching assistants [Model x2(1) = 41.03, p < .05].en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin dönüşümcü liderlik davranışlarıyla öğretim asistanlarının öğretim öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Nicel veriler demografi anketi, MLQ 5x formu (yalnızca dönüşümcü liderlik maddeleri) ve Öğretim Asistanı Öz-yeterlik Ölçeği (GTSES) ile toplanmıştır. Regresyon, çoklu regresyon, lojistik regresyon ve betimleyici istatistikler ile analiz yapılmıştır. Bulgular öğretim üyelerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının hiç birinin (idealize edilmiş etki davranışı, idealize edilmiş etki atıf, ilham verici motivasyon, bireyselleştirilmiş ilgi ve entelektüel uyarım) öğretim asistanlarının öğretim öz-yeterliklerini yordamada istatistiki bir öneme haiz olmadığını göstermiştir. Öğretim asistanlarının asistanlıktaki yılları ile öğretim öz-yeterlikleri arasında pozitif bir ilişki bulunmuş [p = .008], ayrıca öğretim asistanlarının öz-yeterliklerinin öğretim asistanlığı memnuniyetlerini yordadığı [(Hosmer & Lemeshow) x2 = 3.762, p = .807] saptanmıştır. Öğretim üyelerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretim asistanlarının memnuniyetlerini yordadığı gözlenmiştir [Model x2(1) = 41.03, p < .05].en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.386393en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDönüşümcü liderlik, öz-yeterliken_US
dc.titleDönüşümcü Liderlik ve Öğretim Asistanlarının Öz-yeterliklerien_US
dc.title.alternativeTransformational Leadership and Teaching Assistants’ Self-Efficaciesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.endpage382en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster