Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSolmaz, Mehmet İsmail
dc.contributor.authorUğur, Ali Kemal
dc.contributor.authorÖzonur, Mesut
dc.date.accessioned2019-04-01T06:44:46Z
dc.date.available2019-04-01T06:44:46Z
dc.date.issued03.07.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/508472
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5602
dc.description.abstractOyunların doğası gereği oyunculara sundukları rekabet, seviye atlama ve ödül sistemleri gibi dış motivasyon kaynakları oyuncular tarafından içselleştirilerek bağımlılığa neden olmaktadır. Bu dış motivasyon kaynağından yararlanarak mobil oyun oynama alışkanlığının en yaygın olduğu genç bireylerin eğitiminde kullanılacak eğitim amaçlı hazırlanan oyunlar önemli bir avantaj sağlayacaktır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı uygulamayı kullanan öğrencilerin yazılıma ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır.Araştırmanın yöntemi öğrenci görüşlerini ortaya koymayı hedefleyen tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Grafik ve Animasyon 1 dersine kayıtlı 1. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler, öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla literatürden yararlanılarak beşli likert olarak geliştirilen form aracılığıyla toplanmıştır. Veri analizinde frekans ve ortalama değerleri verilmiştir. Uygulama sürecinde, çalışma grubunun mobil cihazlarda kullanabilecekleri uygulamanın yüklenmesi sağlanmış ve kullanıcı hesapları oluşturulmuştur. Uygulamada ders ile ilgili seçilen soruların yanı sıra genel kültür soruları da kullanılmıştır.Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara dayalı olarak, öğrenciler kullanılan yazılım hakkında olumlu görüşler bildirmişlerdir. Ayrıca diğer derslerde de kullanılması şeklinde önerilerde sunmuşlardır.en_US
dc.description.abstractNew strategies regarding teaching and learning are being searched to increase student motivation in the education system due to the unwillingness of students. New generation students have expectations and experiences regarding education. In order to increase intrinsic motivation and participation of students in class the use of gamification, a new trend in education, is rapidly increasing. There is not much covered about student opinions regarding gamification in all the research carried out so far. The purpose of this research is to specify the student opinions about the Quizgame application. The method of research is a descriptive survey model. The participants are students in Çukurova University Adana Vocational School of Higher Education who are members of Computer Programming 1st grade. The data collecting tool in the research was a tool developed as a five point likert form with the help of the literature. In the data analysis frequency and mean values were given. During the implementation the application was downloaded to the students’ mobile devices and user accounts were created. Besides questions about the course, questions about general knowledge were added to the application. When the findings regarding the scope of the research were assessed, it is determined that the students expressed opinions in the favor of the software used. They also expressed suggestions stating the software to be used in other courses.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.324192en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyun Uygulamasıen_US
dc.subjectEğitsel Yazılım
dc.subjectMobil Uygulama
dc.subjectQuizgame
dc.subjectGame Application
dc.subjectEducational Software
dc.subjectMobile Application
dc.subjectQuizgame.
dc.titleGrafik ve animasyon 1 dersinde kullanılan mobil quizgame uygulamasına yönelik öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudent opinions on application of mobile quizgame used in graphic and animation 1en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentÇukurova Üniversitesien_US
dc.departmentÇukurova Üniversitesi
dc.departmentÇukurova Üniversitesi
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage507en_US
dc.identifier.endpage521en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster