Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTÜRKOĞLU, Bengü
dc.date.accessioned2019-04-12T08:14:57Z
dc.date.available2019-04-12T08:14:57Z
dc.date.issued28.12.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/587119
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5632
dc.descriptionIn this study, the opinions of parents, who have children in the preschool period and work in different professions, on preschool teachers were evaluated. The study group of the research consisted of 20 mothers and 18 fathers, 38 parents in total, who had children in the preschool period, graduated from university and worked in the state sector in different professions. In this study, the phenomenology pattern, one of the qualitative research techniques, was used. The data were collected using the “Personal Information Form” including questions for parents and the semi-structured “Parent Interview Form”, which was prepared by the researcher and contained open-ended questions. The Parent Interview Form consisted of questions regarding the status of preschool teachers in the society, their difference from other teaching areas, their personality traits, the professional skills they must have, the way they prepare children for the first grade in primary school, their work hours and dialogues with families. According to the findings of the study, parents stated that preschool teachers had a position far from the value they deserved and provided children with life skills differently from other teaching areas, they must be kindhearted and create different learning environments, they prepared children for the primary school adequately, their working hours were too long, and they must be in cooperation with families continuously. This study is significant in terms of the determination of parents’ expectations about preschool teachers, making different suggestions and enabling cooperation between the teacher and the parent as a result of the data obtained.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile okul öncesi dönemde çocuğu olan farklı meslek çalışanı ebeveynlerin okul öncesi öğretmenlerine dair görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi dönemde çocuğu olan, üniversite mezunu ve devlet sektöründe çalışan farklı meslek gruplarından 20 anne ve 18 baba olmak üzere toplam 38 ebeveyn oluşturmuştur. Bu araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Veriler ebeveynlere yönelik soruları içeren “Kişisel Bilgi Formu” ve araştırmacı tarafından hazırlanan, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış “Ebeveyn Görüşme Formu” kullanılarak toplanmıştır. Ebeveyn Görüşme Formu; okul öncesi öğretmeninin toplumdaki konumu, diğer öğretmenlik alanlarından farkı, kişisel özellikleri, sahip olması gereken mesleki beceriler, çocukları ilkokul birinci sınıfa hazırlama durumu, çalışma süreleri ve ailelerle diyaloğuna dair sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre ebeveynler, okul öncesi öğretmenlerinin hak ettiği değerden uzak bir konumda olduğunu, diğer öğretmenlik alanlarından farklı olarak çocuklara yaşam becerileri kazandırdıklarını, sevecen olmaları ve farklı öğrenme ortamları oluşturmaları gerektiğini, çocukları ilkokula yeterli düzeyde hazırladıklarını, çalışma sürelerinin oldukça uzun olduğunu ve ailelerle sürekli işbirliği halinde olmaları gerektiğini ifade etmişlerdir. Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerine yönelik ebeveynlerin beklentilerinin ve düşüncelerinin tespit edilmesi, çeşitli önerilerde bulunulması ve elde edilen veriler neticesinde öğretmen, ebeveyn iş birliğinin sağlanması bakımından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.428888en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectokul öncesi öğretmenleri, okul öncesi dönem, farklı meslek çalışanı, anne-baba görüşlerien_US
dc.titleFarklı Meslek Çalışanı Ebeveynlerin Okul Öncesi Öğretmenlerine İlişkin Görüşlerine Nitel Bir Bakışen_US
dc.title.alternativeA Qualitative Perspective on the Opinions of Parents from Different Professions on Preschool Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volumeUBEK-2018en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.identifier.issueUBEK-2018en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster