Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayrakçeken, Hüseyin
dc.contributor.authorÖtnü, Gökhan
dc.date.accessioned2019-05-22T05:43:48Z
dc.date.available2019-05-22T05:43:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6013
dc.descriptionAs a result of the increase in security of active drive on motor vehicles, one of the most important subject which is investigating in recently years is breaking system. Performance of breaks depends on many of parameters, such as linear and lateral gradient. Distribution of vehicle load/ weight basically determines excessive spinning, few spinning & neutral characteristic. In this study, mathematical model is developed for positions of different of passengers, number of passengers and the location of the planned inventory which will be placed on the bus. In this scientific research, MSC. Adams/car software program is used. Different passenger positioning, and after loading, breaking action in 100 meter radius bend is analyzed. In addition, according to location to the gravity center of vehicle, some of the vehicles went off road in breaking action. In order to prevent this went of road action; design of passengers, location of seats, and materials that will be assembled on vehicle must be considered. As a result of occur the center of gravity in the right place; vehicle is identified as stable in neutral spinning characteristic. In the situation of locating gravity centers of forth of vehicle, by excessive breaking action, went off vehicles from road is observe.en_US
dc.description.abstractMotorlu taşıtlardaki aktif sürüş güvenliğine verilen önemin artması sonucunda son yıllarda üzerinde araştırma yapılan en önemli konulardan birisi de fren sistemleridir. Frenleme performansı doğrusal ve yanal eğilim gibi birçok parametreye bağlı olarak değişmektedir. Frenleme anında taşıtın yük/ağırlık dağılımı; temel olarak aşırı dönerlik, az dönerlik ve tarafsız karakteristiğini belirlemektedir. Yapılan çalışmada, bağımsız süspansiyonlu otobüsün, farklı yolcu konumları, yolcu adetleri ve otobüsün üzerine konulması planlanan envanterin yer tespiti için matematiksel modeli oluşturulmuştur. Çalışmada MSC.ADAMS/Car programı kullanılarak farklı yolcu konumlanmaları ve yükleme gibi durumlarında 100 metre yarıçaplı virajdaki frenlemesi incelenmiş ve taşıtın ağırlık merkezine konumuna göre frenleme anındaki davranışı belirlenmiştir. Taşıtların virajlarda ani frenleme ile yoldan çıkmalarını önlemek için yapılacak olan dizaynlarda yolcu, koltuk konumları ve aracın üzerine ilave edilecek materyallerin konumu da göz önünde bulundurulmaktadır. Ağırlık merkezinin doğru bölgede oluşması durumunda taşıtın tarafsız dönme karakteristiğinde stabil hale geldiği belirlenmiş ve ağırlık merkezinin taşıtın ön ve orta bölümde konumlanma durumunda ani frenleme ile yoldan çıktığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVirajda Frenleme, Otobüsün Dönüş Karakteristikleri, Ağır Taşıtlar.en_US
dc.titleBağımsız Süspansiyonlu Halk Otobüsünde Ağırlık Merkezi Değişiminin Dönme Karakteristiğine Etkisinin Analizien_US
dc.title.alternativeAnalysıs Teh Effects of Spın Characterıstıcs Due on Center of Gravıty Changes In Indeoendent Suspensıoned Publıc Buses.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster