Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
"Batıya doğru akan nehir" isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı, TRT Belgesel kanalında yayımlanmış olan "Batıya Doğru Akan Nehir" isimli belgeselin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlar açısından incelenerek Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilirliğini ...
Mehmed Abdülkadir’in Kavâʿid-i Lisân-ı Türkî adlı eserinin türkçe öğretimindeki yeri ve önemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Tanzimat Dönemi ile birlikte Türkçenin eğitim ve öğretimine yönelik birçok eser kaleme alınmıştır. Mekteb-i Saâdet Müdürü olarak görev yapan Mehmed Abdülkadir’in 1905 yılında yazmış olduğu 68 sayfalık “Kavâʿid-i Lisân-ı ...
İbn Batuta Seyahatnamesi’nin sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımları doğrultusunda incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak haklarının ve sorumluluklarının bilincinde; milletini ve vatanını seven bireyler yetiştirilmesi Sosyal Bilgiler dersinin amaçları arasında yer almaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda Sosyal ...
6. Sınıf Sosyal bilgiler ders kitabında yer alan soruların revize edilmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularını revize edilmiş Bloom Taksonomisine uygunluk açısından incelemektir. Çalışmada 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme eğilimleri ile girişimcilik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme eğilimleri ile girişimcilik becerileri düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmanın modeli; nicel araştırma ...
2006 ve 2018 Türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Dil bilgisi öğretimi, dört temel dil becerisinin gelişmesinde ve bu becerilerin sorunsuz bir şekilde davranışa dönüşmesinde oldukça önem arz etmektedir. Bu sebeple dil öğretimine yönelik yapılan faaliyetlerde dil bilgisi ...
İbn Batuta seyahatnamesi’nin sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımları doğrultusunda incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak haklarının ve sorumluluklarının bilincinde; milletini ve vatanını seven bireyler yetiştirilmesi Sosyal Bilgiler dersinin amaçları arasında yer almaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda Sosyal ...
Deyimlerin hikâyesini bilmenin yedinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarında deyim kullanımına etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Deyimler; az söz ile çok şey anlatan, kullanıldığında ifade gücümüze güç katan dilimizin cevherlerindendir. Bu nedenle özellikle son yıllarda Türkçe Eğitimi alanında deyimlerin öğretimi eğitimcilerin dikkatini çekmiştir. ...
2018 türkçe dersi öğretim programı İle 2019 lise giriş sınavı arasındaki ilişki üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Eğitim öğretim etkinlikleri öğretim programlarının kılavuzluğu ile gerçekleşir. Öğrencilere verilmesi gereken kazanımların daha iyi nasıl verilebileceği, hangi kazanımın hangi sınıf seviyesine uygun olduğu sorularının ...
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkındaki görüşleri: İstanbul örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desenine göre hazırlanmıştır. Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılının ...