Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgün, Uçman
dc.contributor.authorCan, Ertan
dc.date.accessioned2019-05-28T12:40:47Z
dc.date.available2019-05-28T12:40:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6273
dc.descriptionAs the success difference among the secondary education institutions in Turkey gradually increases, the importance of secondary school student selection and placement exams which are accepted as centralized system examinations in the education system is increasing. The Ministry of National Education has introduced a new system with the aim of ensuring that the success of the student is measured by spreading it over a wide range of times rather than instantaneously in the academic year of 2013-2014, with the aim of transition from Basic Education to Secondary Education. In the measurement and evaluation methods of the lessons, it has been tried to determine whether the targets stated in the acquisition are attained by taking into account the achievements of the course. In data mining in education, it is ensured that the information obtained from the data and the missing aspects of the education system, taking the necessary precautions about the system and making the right decisions for the future periods with the plans to be made. In this study; At the end of Basic Education, the students were able to reach for each lesson and the meaningful relationships between the achievements, the achievements that expressed the targeted knowledge, skills and attitudes, the incomplete gains and gains were investigated and the missing aspects of the students before the secondary education were determined. As the research data, the central joint examination held in the 2015-2016 academic year, Second Term Basic Education to Secondary Education Transition system is conducted in the fields of Turkish, Mathematics, Science and Technology, Religion Culture and Ethics Information and T.C. History of the Revolution and Atatürkçülük lessons were used. The questions related to the courses were examined and the achievements related to the questions were determined according to the acquisition schedules issued by the Ministry of Education, Education and Training Board at the beginning of the academic year. The obtained gains were examined using data mining programs Weka and RapidMiner using Fp-Growht and Apriori association analysis algorithms. It has been determined that the most unsuccessful of the students to answer religious culture and ethics questions is mathematics lesson. As a result of the research, it is seen that the achievements of the Turkish lessons "The sentence realizes the emotion that judges the judge" and the "Determines the expression to be emphasized" are directly proportional to the gains in the other lessons and the students who have achieved this achievement correctly answered many questions in the tests. In the mathematics class, it is seen that students who can not get the "get a quadratic equations in the form of a√b and get the expression in the form of the expression in the form of a√b" can not solve the questions about the "solving an unknown rational equations" correctly. At the end of the research, it was determined that the students achievement of the "Reading text and understanding" sub-learning area of the Turkish lesson in the 9th grade curriculum of the secondary school and the achievement of the learning of the "Equations" learning area in the mathematics lesson before the upper learning gains will contribute to the success of the studenten_US
dc.description.abstractTürkiye’deki ortaöğretim kurumları arasındaki başarı farklarının giderek artması sonucunda eğitim sisteminde merkezi ortak sistem sınavları olarak kabul edilen ortaöğretime öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarının önemi artmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2013-2014 eğitim öğretim yılı itibariyle öğrencinin başarısının anlık değil geniş bir zaman dilimine yayılarak ölçülmesini sağlamak amacı ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş adıyla yeni bir sistem getirilmiştir. Derslerin ölçme ve değerlendirme yönteminde ise dersin kazanımları dikkate alınarak kazanımda belirtilen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı tespit edilmeye çalışılmaktadır. Eğitimde veri madenciliği yöntemleri kullanılarak verilerden elde edilen bilgiler ile eğitim sisteminin eksik yanlarının bilinmesi, sistem hakkında gerekli önlemlerin alınması ve yapılacak planlamalar ile gelecek dönemler için isabetli kararlar alınması sağlanır. Bu araştırmada; öğrencilerin temel eğitim sonunda her bir ders için ulaşması beklenilen genel amaçlar doğrultusunda edinmesi hedeflenen bilgi, beceri ve tutumları ifade eden kazanımları elde edip edemedikleri, eksik kazanımlar ve kazanımlar arasındaki anlamlı ilişkiler araştırılmış ve öğrencilerin ortaöğretime başlamadan önceki eksik yanlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma verisi olarak 2015-2016 eğitim-öğretim yılı 2. dönem Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş kapsamında gerçekleştirilen merkezi ortak sınavı Yabancı Dil dersi haricindeki Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinden sınava giren öğrencilerin verileri kullanılmıştır. Derslere ait sorular incelenmiş ve Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının eğitim-öğretim yılı başında yayınladığı kazanım çizelgelerine göre sorularla ilgili kazanımlar belirlenmiştir. Elde edilen kazanımlar veri madenciliği programları olan Weka ve RapidMiner ile Fp-Growht ve Apriori birliktelik analizi algoritmaları kullanarak incelenmiştir. Öğrencilerin en çok Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularına doğru cevap verdiği en başarısız olduğu dersin ise Matematik dersi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe dersine ait “Cümleye hâkim olan duyguyu fark eder” ile “Cümlede vurgulanmak istenen ifadeyi belirler” kazanımlarının diğer derslerdeki kazanımlar ile doğru orantılı olduğu ve bu kazanımı elde eden öğrencileri testlerdeki birçok soruyu doğru cevapladıkları görülmüştür. Matematik dersinde ise “Kareköklü bir sayıyı a√b şeklinde yazar ve a√b şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır” kazanımını elde edemeyen öğrencilerin, “Bir bilinmeyenli rasyonel denklemleri çözer” kazanımına ait soruları da doğru çözemedikleri görülmüştür. Araştırma sonunda öğrencilerin, ortaöğretim 9. sınıf müfredatında Türkçe dersinin “Okuduğu metni anlama ve çözümleme” alt öğrenme alanına ait kazanımı ile Matematik dersindeki “Denklemler” öğrenme alanına ait kazanımların öğrencilerin üst öğrenime ait kazanımlardan önce tekrar etmesinin öğrencinin başarısına katkı sağlayabileceği söylenebiliren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel Eğitim, Merkezi Ortak Sınav, Kazanım, Veri Madenciliği.en_US
dc.titleTemel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı Kazanımlarının Veri Madenciliği Yöntemleri İle Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluatıon of Acquısıtıons of the Transıtıon from Prımary Educatıon to Secondary Educatıon Exam Wıth Data Mınıng Methodsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster