Başlık için AKÜ Yayınları listeleme
Toplam kayıt 4559, listelenen: 4369-4388
-
XIX. Yüzyılda Hakkâri’de Hıristiyan Bir Cemaat: Nesturiler (İdari, İktisadi ve Sosyal Durumları)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2006)Nesturiler, Kürt kabilelerinin de yoğun olarak bulundukları Osmanlı ve İran’ın sınır bölgelerinde yaşamaktaydılar. Yurt edindikleri bu bölgedeki coğrafi konumlarının yanı sıra fiziki şartların da olumsuzluğu yaşam tarzlarının ... -
XIX. yüzyılda ingiliz gezginlerin kaleminden Osmanlı yöneticileri ve yönetim sistemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2020)Bu çalışmanın temel amacı XIX. yüzyılda Türkiye’yi ziyaret eden İngiliz gezginlerin, Osmanlı yönetim sistemi ve yöneticilerin özelliklerine dair izlenimlerini irdelemektir. Bilindiği gibi XIX. yüzyıl seyahatnameler ... -
XIX. Yüzyıldan XX. Yüzyıl Başlarına Kadar Avusturya’ya Gönderilen Osmanlı Öğrencileri Hakkında
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1998) -
XIX. Yüzyılın İlk Yarısında (m. 1844-1849) Karahisar-ı Sahib Sancağında Vergi Düzeni İle İlgili Uygulamalar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1999) -
XIX. Yüzyılın Ortalarında Afyonkarahisar Kazâsı’nın Sosyo-Ekonomik Yapısı (1840-1850)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001)Osmanlı Devleti’nde modernleşme süreci XVIII. y.y.’dan itibaren başlamıştır. Bu bağlamda 1839 senesinde ilan edilen “Tanzimat Fermanı” Osmanlı Devleti’nde önemli bir medeniyet tercihi kabul edilebilir. Bu çalışmada, adı ... -
XV. Yüzyıl Şairi Hatiboğlu ve Bir Mesnevisi: Bahrü'l-Hakâyık
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001) -
XVII. Yüzyılın Sonlarında Afyonkarahisar'da Eşkıyalık Hareketleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2003)Afyonkarahisâr şehri, XVII. yüzyılın sonlarında Anadolu Eyaletine bağlı bir sancak merkezidir. Şehir, Batı Anadolu’da yolların kesişme noktasında olmasından dolayı eskiden beri insanları kendisine çekmiştir. XVII. yüzyıl ... -
XVIII. asrın sonlarında Mekke ve Medine’deki Su Vakıfları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Osmanlı Devleti, Hicaz‟ı ilhak etmesinin ardından Kanuni döneminde Mekke ve Medine‟nin su ihtiyacının kesintisiz ve rahat karşılanması için büyük yatırımlar yapmıştır. Özellikle 1530 ve 1570 tarihinde Kanuni Sultan Süleyman ... -
XVIII. Yüzyılın İkinci Yarısında Osmanlı Menzil Teşkilatı ve Karahisar-ı Sahib Menzilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008)Osmanlı Devletinde, merkezi yönetimin tesis edilmesi anlayışının bir neticesi olarak, divandan çıkan emirlerin zamanında taşraya ulaştırılması son derece önemli bir husus idi. Bu sebeple emir ve fermanların vaktinde istenilen ... -
XVIII. YY’ın İkinci Yarısında Osmanlı-İran İlişkileri (1774-1779)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada, XVIII. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı-İran ilişkileri (1774-1779) ele alınarak, kaynakların verdiği bilgiler nispetinde bazı değerlendirmeler yapılmaya çalışılmıştır. Konumuzun ana mihveri çerçevesinde ... -
XX. Yüzyıl Başlarında Uşak’taki Fransız Müesseseleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2002)XIX. Yüzyıl sonlarıyla XX. Yüzyıl başlarında Uşak şehrinde Fransız sosyal ve kültürel müesseseleri açılmıştır. Fransız Katolik misyonerleri şehre dinî, siyâsî, iktisâdî ve kültürel amaçlarını gerçekleştirmek için gelmişlerdir. ... -
+(Y) La (< İle) ” ekinin cümle öğeleri oluşturmadaki yeri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001)Türkiye Türkçesi gramerlerine bakıldığı zaman, +(y)lA (<ile) ekli kelimelerin veya kelime gruplarının, s ö z d iz i mi n d e h a n g i ö ğe o l a ra k g ö s t e ri l ec e ği k o nu s u n d a tam bir görüş birliğinin olmadığı ... -
Y2O3-MgO Katkılı Si3N4 Üretimi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014)Silisyum nitrür (Si3N4) seramikler mükemmel termomekanik özellikleri sayesinde pek çok kullanım alanı bulmuşlardır. Son yıllarda silisyum nitrür malzemeler kesici uçlarda, bilyalı rulmanlarda, motor vanalarında ve diğer ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi tutum ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçe yazmaya yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla, araştırmacı tarafından literatür taraması yoluyla 50 maddeden ... -
Yabancı Dil Öğretiminde Nasıl Bir Ölçme Değerlendirmeye Gerek Vardır
(2010)Öğretim sürecinde temel amaç, öğrencilerin istenilen hedeflere ulaşmalarının sağlanmasıdır. Bu nedenle öğretim aşamasında, belirli aralıklarla ölçme ve değerlendirme işlemleri gerçekleştirilir. Tüm öğretim programlarında ... -
Yabancı insan kaynakları yönetimi alanyazınında bilgi yönetimi kavramının içerik analizi ile incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014-06)Bu çalışma, insan kaynakları yönetimi yazınının gelişmesine yönelik alanların genişliği ve belirsizliği sorunundan hareketle, insan kaynakları yönetiminde bilgi yönetimi kavramına bakış açısının; Avrupa ve Amerika tabanlı ... -
Yabancı uyruklu öğretmen adaylarının matematikte problem çözme ve problem kurma becerilerinin incelenmesi: Siirt Üniversitesi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.03.2023)Matematik öğretimi, öğrencilere alıştırmalardan açık uçlu problemlere ve keşif durumlarına kadar geniş bir yelpazedeki problemleri ve problem durumlarını keşfetme fırsatı verir. Problem çözme, basitçe, onu çözmeye ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde etkin katılımlı ders dışı etkinliklerin öğrenci motivasyonuna etkisi
(12.03.2018)Dil öğretiminde kalıcı öğrenmeyi sağlayan birçok yöntem ve teknik vardır. Yaparak yaşayarak öğrenme, dil öğretim sürecinde öğrenciyi merkeze alan, öğrenme sürecini birçok duyu organıyla gerçekleştiren, öğrencilere üst düzey ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde yardımcı kaynaklardan yararlanma: Türkçenin sesi Yunus Emre örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi; eş zamanlı olarak öğrencilere dil bilgisi yapılarının kazandırılması hedeflenmektedir. Öğreticiler süreci genellikle ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde Yunus Emre’nin şiir ve menkıbelerinden yararlanma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yabancılara Türkçe öğretiminde kültürel bilgi paylaşımı ve özgün ders materyali kullanımı alanyazında araştırmacıların üzerinde sıklıkla durduğu konulardan biridir. Edebî eserler ise gerek kültürel bilgi barındırması gerek ...