Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Turizm Fakültesi" Turizm Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 39, listelenen: 1-20
-
Belediyelerin turizme yönelik faaliyetleri yeterli mi yerel halkın bakış açısıyla bir değerlendirme Afyonkarahisar ve Sandıklı örneği
(T.C. Bilim, Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü, Verimlilik Dergisi, 2016)Bu araştırmanın amacı, Afyonkarahisar ve Sandıklı belediyelerinin turizme yönelik faaliyetlerinin ne derece yeterli olduğunun, ilgili yörelerde yaşayanların bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırmada, belediyelerin ... -
Bilgi yönetimi süreçlerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderlik davranışlarının etkisi: zincir otel işletmelerinde bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın temel amacı bilgi yönetimi süreçlerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderlik davranışlarının etkisini ortaya koymaktır. Literatürde dönüştürücü liderlerin bilgi yönetimi uygulamaları üzerindeki etkisini ... -
Community based tourism activities within the context of sustainability of tourism: A case of Gelemiş Village
(2017)Increasing awareness about reducing negative effects of tourism activities on environment and handing down a liveable world to the next generations have enabled the rapid development of nature based tourism activities for ... -
Contributions of countryside restaurants to rural tourism: A managerial perspective
(2015)With the growing attention on alternative tourism activities and environmental protection, rural tourism has become one of the most attractive tourism typesover the last decade, and many more studies have been conducted ... -
Duygusal zekânın iletişim becerilerine etkisi: Turizm öğrencileri üzerinde bir araştırma
(Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018)Bu araştırmada, lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin iletişim becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Afyon Kocatepe Üniversitesi ... -
The effect of servant leadership on psychological empowerment and organizational ıdentification
(2019)Purpose – The aim of this study is to determine the effects of servant leadership on psychological empowerment and organizational identification. Design/methodology/approach – Within the context of quantitative research ... -
The effects of servicescape on the emotional states and behavioural responses of hotel guests
(2019)The aim of this paper is to reveal the influence of servicescape of hotel businesses on the emotional states and behavioural responses of guests. Data collected from 211 participants, was tested by using Regression Analysis ... -
Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları
(2013)Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı açıklanmakta ve özellikle ... -
Fuar organizatörlerinin bakış açısıyla fuar organizasyonlarının belirleyicileri ve yaşanan sorunlar
(2016)Birçok farklı değişkenden etkilenen karmaşık yapısı ve farklı paydaşların koordi-nasyonunu gerektiren niteliği fuar organizasyonlarının anlaşılmasını bir kat daha zor ve önemli hale getirmektedir. Fuar organizasyonu sürecini ... -
Gastronomi alanında yayınlanan makalelerin bibliyometrik profili (2013-2017)
(Sosyal Bilimler Dergisi - The Journal of Social Sciences, Ocak 2019)Bu araştırmanın amacı Türkiye’de gastronomi alanında yazılmış makalelerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de 2013-2017 yılları arasında gastronomi alanında yayınlanan makaleler ... -
Gastronomi araştırmaları bibliyografyası bildiri, makale, tez 2013-2017
(Gastronomi Araştırmaları Bibliyografyası Bildiri, Makale, Tez 2013-2017 - Detay Yayıncılık, 2018)Sağlıkla, kültürle, ahlakla ve günlük hayatın her saniyesi ile ilişkili olan yeme içme faaliyetlerinin "profesyonelce ve bilimsel bir disiplinle incelenmesi”, yapılan işin niteliğini artırabilecektir. Hemen her alanda ... -
Güçlendirmede yönetici ve işgören algılamalarının karşılaştırılması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin güçlendirme kapsamındaki uygulamalarının, işgören beklentilerini karşılayıp karşılamadığını; yönetici ve işgören algılamaları çerçevesinde belirleyebilmektedir. ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme ile ilgili sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İşletmelerde örtük bilginin dışsallaştırılması sürecinde insan kaynakları yönetiminin rolü: Termal oteller örneği
(2016)Rekabet gücü yüksek işletmelerin özgün süreçlere sahip olma ve yenilikçi süreçler ile yeni koşullara hızlı adapte olabilme yeteneği ile özdeşleştirildiği günümüz piyasa koşulları bilgiyi işletmeler için vazgeçilmez ... -
Kadın işgörenlerin karşılaştığı sorunların iş bırakma eğilimlerine etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016)Dünya nüfusunun yarısını (%49,7) oluşturarak önemli bir paya sahip olan kadının, çalışma yaşamındaki önemi de büyüktür. Üstelik çalışma yaşamında yer alan kadınların, gerek ev işleri ve gerek annelik rollerinden dolayı ... -
Kariyer tercihinde kişisel değişkenlerin rolü: Turizm ve öğretmenlik eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı, turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin kariyer tercihlerinde kişisel değişkenlerin rolünü ortaya koymaktır. Konuyla ilgili olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket Gazi ... -
Kişilik özelliklerinin destinasyon kişiliği algısına etkisi: İzmir ili örneği
(2017)Turizm faaliyetlerinin öznel nitelik taşıması, diğer bir ifade ile bireysel kararlara sıkı sıkıya bağlı olması, turizm ürünlerin bireylere sunumunu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bunun doğal bir sonucu olarak turizm ... -
Kişilik özelliklerinin kariyer planlamasına etkisi: Turizm rehberliği bölümü öğrencileri örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 30.06.2019)Emek yoğun özelliğinden dolayı yoğun istihdam gerektiren turizm sektöründe, sektörel belirsizliklerin varlığı ve işgücü devir hızının yüksek olması, bu sektörde çalışan işgörenlerin kariyer planlamasına daha fazla önem ... -
Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
(2015)Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel ...