Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin Mücahit
dc.contributor.authorGöksu Hatice
dc.date.accessioned2019-11-25T10:28:08Z
dc.date.available2019-11-25T10:28:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7276
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ergenlerin sosyal medya bağımlılığının akademik başarılarıyla ilişkisi ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma betimsel bir araştırma olup; araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Afyonkarahisar ili, Çay ilçesinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 810 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” (Tutgun-Ünal, 2015) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, sıra ortalaması, Kruskal Wallis H- Testi, Mann Whitney U-Testi ve Spearman Brown Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ile akademik başarıları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeyi cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türüne göre değişmezken; akademik başarılarında cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türüne göre anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine social media addiction of adolescents with the relation of academic success in terms of some variables. This descriptive study employs a correnational survey design. The sample of the study in volves 810 high school learners randomly selected from high schools in Çay, Afyonkarahisar. Data were collected through the “Social Media Addiction Scale” (Tutgun-Ünal, 2015). In the analys is of the data, frequencies, percentages and mean ranks,Kruskal-Wallis H Test, Mann-Whitney U Test, Spearman Brown Correlation were used. Findings indicate that there is a significant negative relationship between social media addiction of high school students and academic achievement. Social media addiction level of high school students do not differ according to gender, class level and type of school. However, academic achievement significantly differ according to gender, class level and type of school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya,en_US
dc.subjectsosyal medya bağımlılığı,en_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.titleErgenlerin sosyal medya bağımlılığının akademik başarılarıyla ilişkisi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamınatıon of socıal medıa addıctıon of adolescents wıth the relatıon of academıc success ın terms of some varıablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGöksu, Hatice


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster