Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Fatih
dc.date.accessioned2021-07-13T10:25:47Z
dc.date.available2021-07-13T10:25:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÇakmak, Fatih . "Ortaokul Seçmeli Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı Hedefleri Üzerine Bir Analiz". Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 2 / 2 (Aralık 2019): 116-143 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akid/issue/51132/646147
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8855
dc.description.abstractDinin temel amacı insanın hayatına yön vermektir. Din ya da İslam dini insanın insanca yaşaması için ona rehberlik etmeye çalışır. Eğitim de insanın hayatına yön verir. İnsana rehberlik eder. Bu anlamda dinin de eğitimin de temel amacı insana ve yaşamına rehberlik etmektir. Din eğitimi bireyin dini davranışlarına yön vermeye çalışır. Din eğitiminin bu amacı gerçekleştirebilmesi için bir plan ve program dâhilinde yapılması gerekir. Buna da din öğretimi diyoruz. Ülkemizde bireylerin din eğitimi ve öğretimlerinin yapılabilmesi için bazı dersler vardır. Bunların başında zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi gelir. Bunun yanında seçmeli bazı dersler de vardır. İşte bu derslerden birisi de seçmeli Peygamberimizin Hayatı dersidir. Bu ders İslam’ın son Peygamberi olan Hz. Muhammed (SAV)’in hayatını konu edinmektedir. Ayrıca Peygamberin örnekliğini ve Müslümanların peygamberi nasıl örnek almaları gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu ders bu görevi ile gerçekten çok önemli bir derstir. Bu dersin amacının gerçekleşebilmesi için hedeflerinin kaliteli belirlenmiş olması ve programın da kaliteli uygulanması gerekmektedir. İşte bu araştırma ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersi öğretim programı kazanımlarını analiz etmektedir. Araştırma sonucuna göre ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersine ait 112 kazanımın 102’si (%91) bilişsel alanda 10’u (%9) duyuşsal alandadır. Psiko-motor alanda kazanım tespit edilmemiştir. Ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersine dair 102 adet bilişsel alan kazanımı yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre bilgi ve bilişsel süreç boyutunda değerlendirilmiştir. Buna göre bilgi boyutunda; kazanımların %40’ olan 41’i olgusal bilgi, %41’i olan 42’si kavramsal bilgi, %19’u olan 19’u işlemsel bilgi boyutundadır. Kazanımlar içerisinde üstbilişsel bilgi boyutunda kazanım tespit edilememiştir. Bilişsel süreç boyutu açısından değerlendirdiğimizde; kazanımların %3,9’ u olan 4’ü hatırlama, %78,4’ü olan 80’i anlama, %9,8’i olan 10’u uygulama, %0,9’u olan 1’i çözümleme, %5,8’i olan 6’sı değerlendirme, %0,9’u olan 1’i yaratma kategorisindedir. Ayrıca ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersine dair 102 adet bilişsel alan kazanımları sınıflar bazında incelenmiş ve sınıflanmıştır. Araştırma bulguları çerçevesince sonuçlar değerlendirilmiş ve öneriler geliştirilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin eğitimien_US
dc.subjectHedefen_US
dc.subjectHedef analizien_US
dc.subjectDin eğitiminde hedefleren_US
dc.subjectPeygamberimizin hayatı dersi kazanımlarıen_US
dc.titleOrtaokul seçmeli Peygamberimizin hayatı dersi öğretim programı hedefleri üzerine bir analizen_US
dc.title.alternativeAn analysis on curriculum objectives of the prophet’s life course in secondary schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-2811-6403en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage116en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇakmak, Fatih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster