Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElmas, Rıdvan
dc.contributor.authorTurkoğlu, Muhammet Emin
dc.contributor.authorAydoğdu, Bülent
dc.date.accessioned2022-02-09T12:03:37Z
dc.date.available2022-02-09T12:03:37Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationElmas, R. , Türkoğlu, M. E. & Aydoğdu, B. (2019). Education Themed Movies as a Teaching Resource for Pre-Service Science Teacher Education . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1324-1339 . DOI: 10.30831/akukeg.524688en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/780175
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9902
dc.description.abstractEducational media has the potential to foster pre-service science teacher education in many ways. The purpose of this study was to explore the possibility of using selected movies as an educational media and resource for pre-service science teacher education as an extracurricular activity, and therefore five selected movies were used as a backbone for a seven-week training. The sample of the study consisted of 60 pre-service science teachers who attended this training. The data were collected through 3 instruments as pre and posttests. These are Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES), The Science Teaching Efficacy Belief Instrument (STEBI) and Draw-A-Science-TeacherTest-Checklist (DASTT-C), respectively. For the first two instruments, a dependent t-test was carried out as a statistical procedure with SPSS. The DASTT-C drawings were evaluated according to its scoring sheet. The results indicated that there is a statistically significant increase in both pre-service science teachers’ efficacy beliefs and their science teaching efficacy beliefs based on our statistical analysis. Pre-service science teachers presented more student-centered instructional style qualifications after the training.en_US
dc.description.abstractEğitime dayalı medya araçları öğretmen adaylarının potansiyellerini geliştirmede etkili bir araçtır. Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim programını desteklemek amacıyla seçilen bazı filmlerin öğretim aracı olarak kullanılmasıdır. Bu bağlamda seçilen beş film, yedi haftalık eğitimin ana unsurunu oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 60 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, ön-test ve son-test olarak üç veri toplama aracıyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekler, Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği (ÖÖÖ), Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği (FÖYİÖ), Fen Öğretmeni Olarak Kendini Çizme Testi (DASTT-C) şeklindedir. İlk iki ölçek için, SPSS istatistiksel paket programı ile bağımlı örneklemler t testi yapılmıştır. DASTT-C çizimleri için ise, dereceli ölçeğe göre değerlendirilmiştir. Sonuçlar, fen bilgisi öğretmen adaylarının hem öğretmen öz-yeterlik inanç son test puanlarında hem de fen öğretimi öz-yeterlik inanç son test puanlarında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Eğitimden sonra, fen bilgisi öğretmen adaylarının daha fazla öğrenci merkezli öğretim tarzı sergiledikleri görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.524688en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMoviesen_US
dc.subjectPre-Service Science Teacher Educationen_US
dc.subjectTeachers’ Sense Of Efficacy Scaleen_US
dc.subjectScience Teaching Efficacy Beliefen_US
dc.subjectDraw-A-Science-Teacher-Test-Checklisten_US
dc.subjectFilmleren_US
dc.subjectFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Öz-Yeterlik Ölçeğien_US
dc.subjectFen Öğretimi Özyeterlik İnancıen_US
dc.subjectFen Öğretmeni Olarak Kendini Çizme Testi.en_US
dc.titleEducation themed movies as a teaching material for pre-service science teacher educationen_US
dc.title.alternativeFen bilgisi öğretmen adaylarının eğitiminde bir öğretim materyali olarak eğitim temalı filmleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-7769-2525en_US
dc.authorid0000-0003-3883-3414en_US
dc.authorid0000-0003-1989-6081en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1324en_US
dc.identifier.endpage1339en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorElmas, Rıdvan
dc.contributor.institutionauthorTurkoğlu, Muhammet Emin
dc.contributor.institutionauthorAydoğdu, Bülent


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster