Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYetkin, Ramazan
dc.contributor.authorÖzer, Zekiye
dc.date.accessioned2022-02-14T06:16:48Z
dc.date.available2022-02-14T06:16:48Z
dc.date.issued17.04.2020en_US
dc.identifier.citationYetkin, R. & Özer, Z. (2020). An Investigation into In-service and Pre-service English Teachers’ Conception of Assessment . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (2) , 384-396 . DOI: 10.30831/akukeg.582886en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1038847
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9925
dc.description.abstractAlthough the importance of assessment on education is undebatable, the intentions of assessors while conducting assessment haven’t been studied yet in detail. To this end, this study aimed to disclose pre-service and inservice English teachers’ conceptions of assessment. In the study, conception of assessment was categorized under four main titles; improvement, school accountability, student accountability and irrelevance. A total of 97 pre-service and in-service teachers participated in the study. Descriptive results indicated that conception of improvement held the highest agreement level among participants. On the other hand, school accountability got the lowest agreement level. Correlation results showed that improvement, school and student accountability conceptions were positively correlated. A MANOVA analysis was applied to scrutinize any effects of gender and grade level/teaching differences on participants’ conceptions. Analysis results indicated that both gender and grade level/teaching factors made significant difference on participants’ conceptions of assessment. A follow up ANOVA analysis indicated significant gender difference on school accountability, with males had higher value than females. Also, there was a significant difference among grade level/teaching groups on school and student accountabilities. Teachers held the highest value for school accountability, and fourth graders held the highest mean value for student accountability.en_US
dc.description.abstractÖlçme ve değerlendirmenin eğitim üzerindeki önemi tartışılmaz olsa da, ölçme ve değerlendirme yaparken ölçmecilerin niyetleri henüz ayrıntılı olarak incelenmemiştir. Bu amaçla, bu çalışma hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin ölçme değerlendirme kavrayışlarını açıklamayı amaçlamıştır. Çalışmada ölçme ve değerlendirme kavramı dört ana başlık altında toplanmıştır; gelişim, okul sorumluluğu, öğrenci sorumluluğu ve önemsizlik. Çalışmaya toplam 97 öğretmen ve öğretmen adayı katılmıştır. Betimsel sonuçlar, gelişim kavrayışının katılımcılar arasında en yüksek anlaşma düzeyini sağladığını göstermiştir. Öte yandan, okulun sorumluluğu en düşük anlaşma düzeyine sahiptir. Korelasyon sonuçları gelişme, okul ve öğrenci hesap sorumluluğu kavramlarının pozitif korelasyon gösterdiğini göstermiştir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi/öğretim farklılıklarının katılımcıların kavrayışları üzerindeki etkilerini incelemek için çoklu bir varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçları, hem cinsiyet hem de sınıf düzeyi/öğretim faktörlerinin katılımcıların değerlendirme kavrayışları üzerinde önemli bir fark yarattığını göstermiştir. Takip eden tek yönlü varyans analizi, erkeklerin kadınlardan daha yüksek değere sahip olduğu, okul sorumluluğu üzerinde önemli cinsiyet farklılığı olduğunu göstermiştir. Ayrıca, sınıf ve öğretim grupları arasında okul ve öğrenci sorumluluğu arasında anlamlı bir fark vardır. Öğretmenler okul sorumluluğu için en yüksek değere sahiptir ve dördüncü sınıf öğrencileri öğrenci sorumluluğu için en yüksek ortalama değere sahiptir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.582886en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectConception of Assessmenten_US
dc.subjectIn-Service Teacheren_US
dc.subjectPre-Service Teacheren_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectDeğerlendirme Algısıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.titleAn investigation into in-service and pre-service English teachers’ conception of assessmenten_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmeni ve öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme kavrayışına yönelik bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4688-509Xen_US
dc.authorid0000-0001-8673-8687en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage384en_US
dc.identifier.endpage396en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster