Yazar "Ocak, Gürbüz" için listeleme
-
İşbirlikli problem çözme öğretim programı tasarısının hazırlanması ve uygulanması
Karakuş, Gülçin (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dünya çapında gün geçtikçe dikkatleri üzerine toplayan işbirlikli problem çözme pek çok eğitim uygulamasının da odak noktası haline gelmeye başlamıştır. İşbirlikli problem çözme becerisinin yaşam boyu öğrencinin hem sosyal ... -
Lise öğrencileri için analitik düşünme ölçeği geliştirme çalışması
Ocak, Gürbüz; Park, Ferat (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.03.2020)Bu çalışmada lise öğrencilerinin analitik düşünme düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Afyonkarahisar ilinde öğrenim gören 297 lise öğrencisinden oluşmaktadır. ... -
Matematik dersinde problem çözme stratejilerinin alan bağımlı-alan bağımsız öğrenciler üzerindeki etkisi
Çınar, İbrahim (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Danışman: Doç. Dr. Gürbüz OCAK Araştırmanın amacı, matematik dersinde problem çözme stratejilerinin alan bağımlı- alan bağımsız öğrencilerin akademik başarı düzeylerini etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma 2012-2013 ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik özyeterlikleri ile matematik pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Avcı Güryel, İlknur (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin matematik pedagojik alan bilgilerinin matematik eğitimine yönelik özyeterliklerini farklılaştırıp farklılaştırmadığını belirlemek ve matematik pedagojik alan bilgileri ile ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Güvenleri ve Mesleki Tutumlarının İncelenmesi
Koyuncu Şahin, Mine (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin öz güven ve mesleki tutum düzeylerini belirleyerek aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma betimsel bir araştırma olup; araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. ... -
Ortaokul 7. ve 8.sınıf matematik öğretiminin gerçekçi matematik eğitimi kuramına göre incelenmesi
Pınar, Fatma Nurcan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. ve 8.sınıf matematik öğretiminde ortaokul matematik öğretmenlerinin Gerçekçi Matematik Eğitimi Kuramına uygun öğretim yapıp yapmadıklarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumları ile matematik özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Sandıklı \ Afyonkarahisar örneklemi)
Çöl, Zahide Esra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumları ile matematik özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ... -
Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlilik algısı ile ingilizce özyeterlilik inancı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Acar, Umut Döndü (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlilik algıları ile İngilizce özyeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama ... -
Ortaokul öğretmenlerinin dijital içerik hazırlama öz yeterlilikleri üzerine bir inceleme (Afyonkarahisar örneklemi)
Park, Ferhat (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin dijital içerik hazırlama özyeterlilik düzeylerinin bazı değişkenler açısından belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada katılımcıların dijital içerik hazırlama özyeterlilik düzeylerinin ... -
Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlikleri üzerine bir inceleme (Afyonkarahisar Örneklemi)
Uzunboy,Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerini belirlemek ... -
Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlikleri üzerine bir inceleme (Afyonkarahisar örneklemi)
Uzunboy, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokulda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin uzaktan eğitim özyeterlik düzeylerini belirlemek ... -
Ortaöğretim 9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Tarih Dersine Bakış Açıları ve Başarıları Arasındaki İlişkiler
Ocak, Gürbüz; Demirdelen, Ceren (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2009)Ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı bakış açıları, bu dersin işlenişi ve öğrencilerin tarih dersine yönelik görüşlerini ortaya koyması açısından önemlidir. Bu önem gereği, 9. ve 10. sınıf ... -
Ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin görsel okuryazarlık düzeyi ile eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Şanlıurfa ili Siverek ilçesi örneklemi)
Karaçam, Esra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin görsel okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Şanlıurfa ili Siverek ilçesinde üç farklı lisede öğrenim gören 378 öğrenci ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak almanca öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
Türk, Kadir (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dünyada milyonlarca insan Almancayı yabancı dil olarak öğrenmekte ve Almanca İngilizceden sonra ikinci bir yabancı dil olarak tercih edilmektedir. Ülkemizin de Almanya ile özellikle siyasi ve ticari ilişkileri göz önüne ... -
Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri (Ötbb) Tekniğinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi
Küçükilhan, Seçil (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri tekniğinin Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Uygulama İstanbul ili Sultangazi ilçesindeki ... -
Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanmalarına Yönelik Tutumları
Ocak, Gürbüz; Hocaoğlu, Nilda (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014)İnternetin son derece yaygın olarak kullanıldığı bilgi çağında, öğrencilerin İngilizce kullanarak hem İngilizcelerini geliştirme hem de internetten daha fazla yararlanabilmeleri açısından internette İngilizce kullanmaları ... -
Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterlilik becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Ocak, Gürbüz; Karakuş, Gülçin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının dijital okur-yazarlık öz-yeterlilik becerilerini cinsiyet, öğrenim görmekte oldukları bölüm, anne ve baba eğitim durumu, mezun oldukları okul türü, bilgisayar erişim olanakları ... -
Sosyal bilgiler dersinde dijital hikaye kullanımı: Öğrencilerin yeterlik ve değerlerinin incelenmesi
Olur, Burak (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler hem bireylerin hem de toplumların ilgi ve ihtiyaçlarını büyük ölçüde etkilemektedir. Özellikle günümüz öğrencilerinin teknolojiye olan yakın ilgisi dikkate alındığında eğitim ... -
Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile yaşadıkları sorunlar arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Ülger, Yılmaz (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ve kaynaştırma uygulamalarında yaşadıkları sorunları belirlemek, kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile kaynaştırma uygulamalarında ... -
Toplumun Eğitim Fakülteleri’nden Beklentileri ve Karşılanma Düzeyi
Gündüz, Mevlüt (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın temel amacı, toplumun değişik kesimlerinin Eğitim Fakültelerinden ne gibi beklentiler içerisinde olduğunu tespit etmek ve Eğitim Fakülteleri’nin bu beklentileri ne derecede karşıladığını ortaya çıkarmaktır. ...