Search
Now showing items 1-10 of 60
Animasyon filmlerin sosyal bilgiler dersi öğretim programı bağlamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, Küçük Prens, Ters Yüz, Yukarı Bak, Oyuncak Hikayesi 3 ve Wall-E adlı 5 animasyon filminin 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanları, kazanımlar, beceriler ve değerler ...
"Batıya doğru akan nehir" isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın amacı, TRT Belgesel kanalında yayımlanmış olan "Batıya Doğru Akan Nehir" isimli belgeselin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlar açısından incelenerek Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilirliğini ...
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ara Disiplin Kazınımlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri Ve Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 2004 İlköğretim programında yer alan ara disiplin kazanımlarını kullanma düzeylerini ve ne düzeyde bilgi sahibi olduklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ...
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Gezi-Gözlem Yönteminin Uygulanma Durumunun İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Bu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ...
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ...
Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmanın amacı, 12 yıllık zorunlu eğitim ile gerçekleştirilen sosyal bilgiler öğretimine ilişkin, sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve değerlendirmelerinin ortaya konulmasıdır. Çalışmanın diğer bir amacı ise ...
Ortaokul Öğrencilerinin Coğrafya Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin coğrafya okuryazarlık düzeylerinin farklı değişkenlerle olan ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırmanın çalışma evreni, Adıyaman ilinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerden ...
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sanal Tur Uygulamalarının Etkisinin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmanın genel amacı, Sosyal bilgiler öğretiminde sanal tur etkinlikleri kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, Sosyal bilgiler dersine karşı motivasyonlarına ve tutumlarına etkisini incelemektir. Bunun yanı ...
Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması; Bir karma yöntem araştırması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmada, otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanmasının akademik başarıya, bilginin kalıcılığına, derse karşı tutuma ve 21. yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişimine etkileri ...
Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkındaki görüşleri: İstanbul örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desenine göre hazırlanmıştır. Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılının ...

























