Bir gerilla reklam türü olarak ambient reklamların marka farkındalığına etkisi
Abstract
Günümüzde reklamlar işletmeler için mal ve hizmetlerini tanıtmak amacı ile büyük önem arz etmektedir. Reklamlar sayesinde tüketiciler bilgilendirilir, ikna edilir ve satın alma davranışına yöneltilir. Bu nedenle işletmeler birçok reklam türünden yararlanmaktadırlar. Bu reklam türlerinden biri de gerilla reklamlardır. Gerilla reklamlar sayesinde tüketicide beklenmedik anlarda farkındalık oluşturulur. Gerilla reklam türlerinden biri de ambient reklamlardır. Reklamlar aynı zamanda tüketicilerde marka açısından farkındalık oluşturabilmektedir. Çalışmada bir gerilla reklam türü olarak ambient reklamların marka farkındalığına etkisi araştırılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Farklı demografik özelliklere sahip 508 kişiye kararsal örnekleme yöntemi kullanılarak yapılan anket ile ambient reklamların marka farkındalığına etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Bulgular ve sonuç bölümünde bireylerin ambient reklamların marka farkındalığına etkisi konusunda benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konulmuştur. Sonuç bölümünde gerek bundan sonraki akademik çalışmalara örnek teşkil etmesi, gerekse sektör temsilcilerine önerilerde bulunulmuştur. Nowadays, advertisements has great importance for the purpose of introduce of products and services.Thanks to advertisements, consumers are informed, persuaded and directed to purchasing behavior. For this reason, businesses benefit from many types of advertising.One of these type of advertisement is guerilla types advertisement.Unpredictable awareness is created thanks to guerrilla advertisements.One of the guerrilla advertisement types is ambient advertisements.Advertisements can also create awareness among consumers in terms of the brand.In this essay, the effect of ambient advertisements on brand awareness as a type of guerrilla advertisement was investigated and the results were evaluated. İn this study survey method has been used.It was concluded that ambient advertisements have an impact on brand awareness, with the survey conducted using the decision sampling method on 508 people with different demographic characteristics.SPSS program was used to evaluate the results in this essay. In the findings and conclusion section, the similarities and differences in the effects of ambient advertisements on brand awareness of individuals are revealed.In the conclusion part, suggestions were made both to set an example for future academic essays and to the representatives of the sector.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]