Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraşah Çakıcı, Şadiye
dc.contributor.authorKol, Özge
dc.contributor.authorYaman, Süleyman
dc.date.accessioned2023-09-01T07:52:12Z
dc.date.available2023-09-01T07:52:12Z
dc.date.issued27.04.2021en_US
dc.identifier.citationKaraşah Çakıcı, Ş. , Kol, Ö. & Yaman, S. (2021). The Effects of STEM Education on Students’ Academic Achievement In Science Courses: A Meta-Analysis . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (2) , 264-290 . DOI: 10.30831/akukeg.810989en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/60569/810989
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10438
dc.description.abstractIn this study, a meta-analysis was conducted to find out the effect level of STEM education on students’ academic achievement in science courses. Scientific studies which were conducted and published in Turkey between January, 2018 and March, 2020 were reviewed in the study. As a result of literature review, 54 studies which were suitable for the purpose of the study were reached. In analyses conducted with Comprehensive Meta-Analysis program, effect levels were compared in terms of subject area and number of participants in addition to approaches/method used. According to the results of this study, it was concluded that STEM education was more effective in increasing students’ achievement in science courses when compared with teacher-centred teaching methods. According to the results examined according to other variables discussed in the study, significant difference was found in terms of the year in which the study was conducted, the researcher’s job, application period of the study and the number of participants. According to the results of the examined variables, the largest effect size was found in the field of biology, at high school level, doctoral publications, in researchers who were teachers, with 81+ participants and in studies conducted in 2019.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, STEM eğitiminin öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarıları üzerindeki etki düzeyini ortaya çıkarmak için bir meta-analiz yapılmıştır. Çalışmada Ocak 2018 - Mart 2020 tarihleri arasında Türkiye'de yürütülen ve yayınlanan bilimsel çalışmalar gözden geçirildi. Literatür taraması sonucunda araştırmanın amacına uygun 54 çalışmaya ulaşılmıştır. Bir istatistik analiz programı ile yapılan analizlerde, etki düzeyleri, kullanılan yaklaşımlar / yöntemin yanı sıra konu alanı ve katılımcı sayısı açısından karşılaştırılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre STEM eğitiminin öğrencilerin fen derslerinde başarılarını artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada ele alınan diğer değişkenlerin sonuçlara göre çalışmanın yapıldığı yıl, çalışmayı yapan kişilerin görevleri, çalışmanın uygulama süresi ve katılımcı sayısı açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. İncelenen değişkenlerin sonuçlarına göre en büyük etki büyüklükleri biyoloji alanında, lise düzeyinde, doktora yayınlarında, öğretmen olan araştırmacılarda, 81 ve üzeri katılımcıyla, 2019 yılında yapılan çalışmalarda bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.810989en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectMeta-Analysisen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectStem Educationen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectMeta-Analizen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectSTEM Eğitimien_US
dc.titleThe Effects of STEM education on students’ academic achievement in science courses: A meta-analysisen_US
dc.title.alternativeSTEM eğitiminin fen bilimleri dersinde akademik başarı üzerine etkisi: bir meta-analiz çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesi Beykent Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-6673-6366en_US
dc.authorid0000-0002-3566-1074en_US
dc.authorid0000-0001-5152-4945en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage264en_US
dc.identifier.endpage290en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster