Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKazu, Hilal
dc.contributor.authorYapıcı Ödemiş, Füsun
dc.date.accessioned2023-09-05T10:33:47Z
dc.date.available2023-09-05T10:33:47Z
dc.date.issued28.03.2023en_US
dc.identifier.citationKazu, H. & Yapıcı Ödemiş, F. (2023). Geri Dönüşüm Etkinliklerinin Okul Öncesi Eğitim Kurumu Öğrencilerinin Farkındalık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 34-53 . DOI: 10.32709/akusosbil.1050483en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1050483
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10654
dc.description.abstractBu çalışmada amaç, geri dönüşüm ile ilgili yapılan etkinliklerin okulöncesi 5-6 yaş grubu çocuklarının geri dönüşüm farkındalıklarına etkisinin incelenmesidir. Çalışma, 2020-2021 akademik yılında Bitlis ili Tatvan ilçesindeki bir anaokulunda 4 kız 5 erkek toplam 9 öğrenci ve aileleri ile yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak yapılan araştırmada görüşme ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın öğretme-öğrenme sürecinde, okul öncesi sınıfında bulunan merkezler için atık materyallerden oyun ve oyuncak üretilmiştir. Bu merkezler geçici ilgi merkezi, müzik merkezi, dramatik oyun merkezi, fen merkezi, blok merkezi, kukla merkezidir. Bu merkezlerde kullanmak üzere atık materyallerden oyuncak tasarlanarak, bu oyuncaklarla oynanarak birçok farklı öğretme-öğrenme yolu birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda genel olarak öğrencilerin okulda yapılan geri dönüşüm etkinlikleri öncesinde geri dönüşüm hakkında bilgileri olmadığı, aileleri ve çevreleri ile bu konuda iletişim kurmadıkları görülmüştür. Okul öncesi eğitim kurumunda planlanan etkinlikler uygulandıktan sonra, öğrencilerin geri dönüşüm ile ilgili farkındalıklarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of recycling activities on the recycling awareness of preschoolers 5-6 years old. The study was carried out with a total of 9 students, 4 girls and 5 boys, and their families at a kindergarten in Tatvan distict of Bitlis in the 2020-2021 academic year. Interview and observation techniques, were used in the research conducted by using case study, one of the qualitative research methods. Descriptive analysis technique was used in the analysis of the data. In the teachinglearning process of the study, games and toys were produced from waste materials for the centers in the preschool classroom. These centers are temporary interest center, music center, dramatic play center, science center, block center, puppet center. Many different teaching-learning ways were used together by designing toys from waste materials to be used in these centers and playing with these toys.As a result of the research, it was seen that the students generally did not have any information about recycling before the recycling activities held at school, and they did not communicate with their families and surroundings on this subject. After the activities planned in the preschool education institution were implemented, it was concluded that the students‟ awareness bout recycling increased.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1050483en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectÇevre Duyarlılığıen_US
dc.subjectGeri Dönüşüm Farkındalığıen_US
dc.subjectÖğrenme Merkezlerien_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectEnvironmental Awarenessen_US
dc.subjectRecycling Awarenessen_US
dc.subjectLearning Centersen_US
dc.titleGeri dönüşüm etkinliklerinin okul öncesi eğitim kurumu öğrencilerinin farkındalık düzeylerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of recycling activities on the awareness levels of preschool studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9380-331Xen_US
dc.authorid0000-0002-7888-7460en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster