Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Meltem Elif
dc.contributor.authorGüleç, Selma
dc.date.accessioned2023-09-06T13:02:46Z
dc.date.available2023-09-06T13:02:46Z
dc.date.issued29.12.2022en_US
dc.identifier.citationÇelik, M. E. & Güleç, S. (2022). Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Değerler Yönünden İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (4) , 1289-1300 . DOI: 10.32709/akusosbil.1012159en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/74315/1012159
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10742
dc.description.abstractDeğerler, toplumu var eden ve geleceğe taşıyan önemli ortak düşünce ve inançlardır. 2018‟de yenilenen Sosyal bilgiler programında öğrencilere kazandırılması gereken 18 değer bulunmaktadır. Değerlerin sosyal bilgiler alanında yapılan doktora çalışmalarında ne kadar yer aldığı ve değerler öğretimine ilişkin konuların değerleri ne kadar doğru ve etkin bir şekilde öğrencilere kazandırdığı önem taşımaktadır. Bundan dolayı çalışmanın amacı sosyal bilgiler eğitimi alanında yer alan doktora tezlerini değerler açısından incelemek ve değer konusunda çalışma yapacak araştırmacılara doktora tezlerinde ele alınmamış değerler hakkında bilgi sunmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezinden sosyal bilgiler eğitiminde 1998-2021 yılları arasında çalışılmış dört yüz kırk (440) doktora tezi incelenmiş ve değerlerin çalışıldığı yirmi dokuz (29) doktora tezine ulaşılmıştır. Tezler yıl, değer konusu, yöntemi, çalışma grubu ve verilerin analizi açısından değerlendirilmiştir. Verilerin sınıflandırılmasında ve değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Bulgular grafik, yüzde ve frekanslar yoluyla betimlenmiştir. Araştırmanın sonucunda değerlere ilişkin en fazla 2018‟de çalışma yapıldığı, çoğunlukla karma desenin tercih edildiği, verilerin en fazla SPSS ve içerik analizi ile çözümlendiği görülmüştür. Çalışma grubu olarak ilkokul, ortaokul ve üniversite öğrencilerinin tercih edildiği tespit edilmiştir. Çalışmada ulaşılan bulgular doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThere are 18 values that should be taught to students in the social studies program, which was renewed in 2018. How many values are included in doctoral studies in social studies and how much study is conducted on teaching values is essential in gaining values to students correctly. Therefore, the study aims to examine the doctoral theses in social studies education in terms of values and give an idea about the values that are not studied to the researchers who will study on values. In the study, which was carried out with the document analysis method, one of the qualitative research methods, four hundred and forty doctoral theses in social studies education from the Council of Higher Education Thesis Center between 1998 and 2021 were examined, and twenty-nine doctoral theses on values were reached. The theses were evaluated in terms of the year, value topic, method, study group and data analysis. Descriptive analysis was used in the classification and evaluation of the data. Additionally, findings are depicted through graphics. As a result of the research, it was seen that most studies on values were conducted in 2018, the mixed design was most preferred, and the data were mainly analyzed with SPSS and content analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1012159en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoktora Tezlerien_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Eğitimien_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectDoctoral Thesesen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectSocial Studies Educationen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.titleSosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin değerler yönünden incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining doctoral theses in the field of social studies education in terms of valuesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-4850-2742en_US
dc.authorid0000-0002-8961-3975en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage1289en_US
dc.identifier.endpage1300en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster