Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzaydın, Zeynep
dc.contributor.authorArslan, Çiğdem
dc.date.accessioned2023-09-14T10:23:15Z
dc.date.available2023-09-14T10:23:15Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationÖzaydın, Z. & Arslan, Ç. (2022). Assessment of Mathematical Reasoning Competence in Accordance with PISA 2021 Mathematics Framework . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 453-474 . DOI: 10.30831/akukeg.1027601en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1027601
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11015
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a rubric to evaluate mathematical reasoning proficiency. Within the scope of this purpose, each of the actions expected from the reasoning process in the PISA 2021 Mathematics Framework was taken as criteria by the researchers and a rubric was created. Data were collected from 30 primary school mathematics teachers with the data collection tool containing reasoning questions prepared by the researchers and these data were analyzed using the finalized rubric. In reliability analysis; The "percentage of agreement" among researchers was used to determine the criteria included in the rubric and to be followed with the data collection tool, "Cohen's kappa coefficient" and "Krippendorff's alpha coefficient" methods were used for the agreement between the raters after the analysis of the collected data. The findings show that the Reasoning Competence Rubric (RCR), which consists of 12 criteria, is valid and reliable at a sufficient level.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, matematiksel muhakeme etme yeterliğini değerlendirmeye yönelik bir değerlendirme tablosu geliştirmektir. Amaç bir yeterliğin değerlendirilmesi olduğu için yeterliklere önemli bir yer veren PISA sınavlarının literatürdeki çerçeveleri incelenmiştir. Matematiksel muhakeme etmeyi odağına alması ve derinlemesine incelemesi sebebiyle PISA 2021 Matematik Çerçevesi’nde yer alan matematiksel muhakeme etme sürecinden beklenen eylemlerin her biri kriter olarak ele alınıp değerlendirme tablosu oluşturulmuştur. PISA 2021 matematik alanı için genişletilmiş bir perspektif olarak sunulan kaynakta yer alan matematiksel muhakeme etme becerilerini ölçmeye uygun olduğu belirtilen sorulardan oluşturulan veri toplama aracı ile 30 ilköğretim matematik öğretmeninden veriler toplanmıştır. Toplanan veriler son hali verilen değerlendirme tablosu kullanılarak analiz edilmiştir. Güvenilirlik analizlerinde, değerlendirme tablosunda yer alan ve veri toplama aracı ile izlenecek olan kriterlerin tespiti için araştırmacılar arasındaki “uyum yüzdesi”, toplanan verilerin analizi sonrasında puanlayıcılar arasındaki uyum için “Cohen’in kappa katsayısı” ve “Krippendorff’un alfa katsayısı” yöntemleri kullanılmıştır. Değerlendirme tablosunun geçerliğini sağlamak için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen bulgular 12 kriterden oluşan Muhakeme Etme Yeterliği Değerlendirme Tablosunun (MYDT) yeterli düzeyde geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1027601en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematical Reasoningen_US
dc.subjectCompetenceen_US
dc.subjectMathematical Reasoning Rubricen_US
dc.subjectMathematical Literacyen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.subjectMatematiksel Muhakemeen_US
dc.subjectYeterliken_US
dc.subjectMuhakeme Etme Değerlendirme Tablosuen_US
dc.subjectMatematik Okuryazarlığıen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.titleAssessment of mathematical reasoning competence in accordance with PISA 2021 mathematics frameworken_US
dc.title.alternativeMatematiksel muhakeme etme yeterliğinin PISA 2021 matematik çerçevesine göre değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1768-3963en_US
dc.authorid0000-0001-7354-8155en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage453en_US
dc.identifier.endpage474en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster