Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Okan
dc.date.accessioned2023-09-15T07:19:50Z
dc.date.available2023-09-15T07:19:50Z
dc.date.issued31.07.2023en_US
dc.identifier.citationArslan, O. (2022). Investigating Preservice Teachers’ Origami-based Mathematics Lesson Plans . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 661-675 . DOI: 10.30831/akukeg.1049936en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1049936
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11036
dc.description.abstractOrigami became an increasingly used instructional tool in mathematics education and its successful use depends on developing effective origami-based mathematics lesson plans. Therefore, this study investigated origami-based mathematics lesson plans developed by preservice teachers who were trained for the effective use of origami in mathematics education in two courses in their teacher education program. Preservice teachers in one of these courses received origami-based mathematics education training for four weeks whereas preservice teachers in the other course received training for twelve weeks. Descriptive analyses revealed that preservice teachers were able to develop effective origami-based lesson plans after receiving training in these courses. Furthermore, it was revealed that they preferred to develop lesson plans mostly in the geometry and measurement content area. In order to test whether the effectiveness of lesson plans differs based on the training length of preservice teachers, one-way ANCOVA was performed. Analysis results indicated that preservice teachers who received longer training developed significantly more effective origami-based mathematics lesson plans. All the findings were discussed and some implications based on these findings were explained.en_US
dc.description.abstractOrigami matematik eğitiminde giderek artan şekilde kullanılan bir öğretim aracı haline gelmiştir ve origaminin başarılı bir şekilde kullanımında etkili bir ders planı hazırlamanın önemli bir rolü bulunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada öğretmen adayları tarafından geliştirilen origami temelli matematik ders planları incelenmiştir. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarından bir grup dört hafta süresince origami temelli matematik eğitimi hakkında bir eğitim alırken, diğer grup oniki haftalık bir eğitim almışlardır. Betimsel analiz sonuçları her iki gruptaki öğretmen adaylarının etkili origami temelli matematik ders planı geliştirebildiklerini göstermiştir. Ayrıca, ders planlarının içeriği incelendiğinde çoğunlukla geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik ders planlarının geliştirildiği görülmüştür. Eğitim süresi ile ders planının etkililiği arasındaki ilişkiyi test etmek üzere tek yönlü ANCOVA analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları daha uzun süre eğitim alan öğretmen adaylarının istatistiksel olarak daha etkili ders planı geliştirdikleri göstermiştir. Çalışma kapsamında elde edilen tüm bulgular tartışılmış ve bulgular ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1049936en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLesson Planen_US
dc.subjectOrigamien_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectPreservice Teachersen_US
dc.subjectDers Planıen_US
dc.subjectOrigamien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.titleInvestigating preservice teachers’ origami-based mathematics lesson plansen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının origami temelli matematik ders planlarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9305-2691en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage661en_US
dc.identifier.endpage675en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster