Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirtaş, Zülfü
dc.contributor.authorUslukaya, Alper
dc.contributor.authorAlanoğlu, Müslim
dc.date.accessioned2023-09-15T11:05:53Z
dc.date.available2023-09-15T11:05:53Z
dc.date.issued31.10.2022en_US
dc.identifier.citationUslukaya, A. , Demirtaş, Z. & Alanoğlu, M. (2022). Is Presenteeism Good or Bad? A Phenomenological Study in Schools . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 758-787 . DOI: 10.30831/akukeg.1087858en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11042
dc.description.abstractThe study aims to holistic and comprehensive analyse presenteeism according to the perceptions of education workers who experience it more frequently and reveal the relationship of presenteeism with the sociological, psychological, and theological dynamics of Turkish society. The study was conducted with a phenomenological design, one of the qualitative research methods. The study group consists of teachers and school administrators working in Elazig, a province in Turkey. It was determined that educators can voluntarily decide to work when they are not feeling well due to motivations such as a sense of responsibility, conscience, commitment to work, public service, and religious sensitivity. In addition, some participants stated that due to organisational pressure, economic difficulties, and workload, employees make a forced decision to work when they are not well. Finally, in addition to the negative results of presenteeism, positive results, which are rarely seen in the literature, were also obtained. Therefore, the experience of presenteeism should be evaluated considering its positive and negative effects on organizations and employees.en_US
dc.description.abstractBu çalışma presenteesmi daha sık deneyimleyen eğitim çalışanlarının algılarına göre bütüncül ve kapsamlı bir şekilde analiz etmeyi ve olguyu Türk toplumunun sosyolojik, psikolojik ve teolojik dinamikleriyle ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende yürütülmüştür. Çalışma grubu Türkiye'nin Elazığ ilinde görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden oluşmaktadır. Katılımcıların sorumluluk duygusu, vicdan, işe bağlılık, kamu hizmeti, dini duyarlılık gibi motivasyonlar nedeniyle kendilerini iyi hissetmedikleri durumlarda gönüllü olarak çalışmaya karar verebildikleri belirlenmiştir. Ayrıca bazı katılımcılar örgütsel baskı, ekonomik zorluklar ve iş yükü nedeniyle iyi olmadıkları zamanlarda zorunlu bir şekilde çalışmaya karar verdiklerini ifade etmiştir. Son olarak, Presenteism'in olumsuz sonuçlarına ek olarak, literatürde nadiren görülen olumlu sonuçları da öngördüğü belirlenmiştir. Dolayısıyla presenteeism deneyimi, örgütler ve çalışanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri dikkate alınarak değerlendirilmelidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1087858en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPresenteeismen_US
dc.subjectBad Presenteeismen_US
dc.subjectGood Presenteeismen_US
dc.subjectİnvoluntary Presenteeismen_US
dc.subjectVoluntary Presenteeismen_US
dc.subjectKötü Presenteeismen_US
dc.subjectİyi Presenteeismen_US
dc.subjectGönülsüz Presenteeismen_US
dc.subjectGönüllü Presenteeismen_US
dc.titleIs presenteeism good or bad? A phenomenological study in schoolsen_US
dc.title.alternativePresenteeism iyi midir kötü müdür? Okullarda fenomenolojik bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKocatepe Veteriner Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-1455-8438en_US
dc.authorid0000-0002-1072-5772en_US
dc.authorid0000-0003-1828-4593en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage758en_US
dc.identifier.endpage787en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster