dc.contributor.advisor | Tortop, Yunus | |
dc.contributor.author | Uzun, Zeynep Selin | |
dc.date.accessioned | 2024-04-17T06:48:34Z | |
dc.date.available | 2024-04-17T06:48:34Z | |
dc.date.issued | 27.02.2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/11397 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada “5-6 yaş cimnastik dersi alan çocuklarda bosu topu kullanımının bazı fiziksel uygunluk parametrelerine etkisinin incelenmesi” amaçlanmıştır. Afyonkarahisar ilinde bulunan bir anaokulunda cimnastik dersi alan 5-6 yaş grubu öğrencilerden basit örneklem yöntemiyle 70 ( n=35 uygulama - n=35 kontrol grubu) öğrenci seçilmiştir. Araştırma öncesi gerekli izinler alınmış, araştırmanın başlangıcında tüm çocuklardan ön test olarak demografik bilgileri (boy, kilo, yaş) alınarak, esneklik, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, bacak kuvveti, el kavrama kuvveti ve denge ölçümleri yapılmıştır. Uygulama grubundaki öğrencilere rutin antrenmanlarının yanında 12 hafta boyunca önceden belirlenen hareketler haftada 3 gün ve 3 set şeklinde bosu topu ile yaptırılmıştır. Veri analizinde öncelikle deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test değerlerinde verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek için çarpıklık-basıklık değerlerine bakılmıştır. Öğrencilerin demografik bilgileri için ortalama, standart sapma ve yüzde değerlerine bakılmıştır. Analizler öncesinde grupların ölçümlere göre ön test puanlarının varyans eşitliğini belirlemek için Levene testi, gruplar arasındaki farkı belirlemek için bağımsız t testi yapılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesi ile birlikte deney ve kontrol gruplarının tanımlayıcı istatistikleri ve ön test ve son test değerlerini belirlemek için tekrarlı ölçümlerde 2*2 ANOVA analizi uygulanmıştır. Verilerin anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi SPSS 25.0 paket programında yapılmıştır. Sonuç olarak; 5-6 yaş anaokulu çocuklarında cimnastik derslerine ilave olarak 12 hafta boyunca uygulanan bosu topu çalışmalarının antropometrik ölçüm değerleri üzerinde grup içi ön test ve son test verilerinde anlamlı bir farklılık gözlemlenirken, gruplar arasındaki ön ve son test ölçümlerinde istatistiki olarak anlamlı bir farklılık olmadığı belirlendi. Esneklik, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, anaerobik güç bacak kuvveti, el kavrama kuvveti ve denge parametrelerinde hem uygulama grubunun hem de kontrol grubunun ön test ve son test değerlerinde anlamlı bir artış sağlandığı belirlenmiştir. Ancak uygulama grubunun artışlarının kontrol grubundan daha fazla olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was to "examine the effect of bosu ball using on some physical fitness parameters in 5-6 years old children taking gymnastics lessons". 70 (n=35 application - n=35 control group) students were selected by simple sampling method from 5-6 years old students taking gymnastics lessons in a kindergarden in Afyonkarahisar province. Necessary permissions were obtained before the research, and at the beginning of the research, demographic information (height, weight, age) was taken from all children as a pre-test, and flexibility, standing long jump, vertical jump, leg strength, hand grip strength and balance were measured. In addition to their routine training, the students in the application group were made to perform predetermined movements with a bosu ball, 3 days a week and 3 sets, for 12 weeks. In data analysis, firstly, skewness-kurtosis values were examined to determine whether the data showed normal distribution in the pre-test and post-test values of the experimental and control groups. For demographic information of students average, standart deviation ovel percentage value were examined. Before the analyses, Levene's test was used to determine the variance equality of the pre-test scores of the groups according to the measurements, and the independent t test was performed to determine the difference between the groups. With the data showing normal distribution, 2*2 ANOVA analysis was applied in repeated measurements to determine descriptive statistics and pre-test and post-test values of the experimental and control groups. The significance level of the data was determined as p<0.05. Data analysis was done in the SPSS 25.0 package program. In conclusion; While a significant difference was observed in the pre-test and post-test data within the group on the anthropometric measurement values of the bosu ball exercises applied for 12 weeks in addition to gymnastics lessons in 5-6 year old kindergarten children, it was determined that there was no statistically significant difference in the pre- and post-test measurements between the groups. It was determined that a significant increase was achieved in the pre-test and post-test values of both the application group and the control group in flexibility, standing long jump, vertical jump, anaerobic power, leg strength, hand grip strength and balance parameters. However, it was determined that the increases in the application group were greater than the control group. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması; Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAPK) Tarafından Desteklenmiştir. Proje No: “22.SAĞ. BİL.20” | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocetepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Cimnastik | en_US |
dc.subject | Bosu Topu | en_US |
dc.subject | Fiziksel Uygunluk | en_US |
dc.title | 5-6 yaş cimnastik dersi alan çocuklarda bosu topu kullanımının bazı fiziksel uygunluk parametreleri üzerine etkisinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining the effect of bosu ball use on some physical fitness parameters in 5-6 year old children taking gymnastics lessons | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.authorid | 0009-0001-6509-0180 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Uzun, Zeynep Selin | |