Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünlü, Aykut
dc.contributor.authorUz Baş, Aslı
dc.date.accessioned2024-08-28T12:22:26Z
dc.date.available2024-08-28T12:22:26Z
dc.date.issued25.12.2023en_US
dc.identifier.citationGünlü, A., & Uz Baş, A. (2023). Pandemi Döneminde Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Deneyimi: Fenomenolojik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1211-1232. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1075498en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1075498
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11559
dc.description.abstractMevcut araştırmanın amacı uzaktan eğitim yöntemiyle yürütülen Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması dersinin ve bu ders kapsamında verilen süpervizyon sürecine ilişkin psikolojik danışman adaylarının deneyimlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, nitel araştırmalardan fenomenolojik araştırma deseninin betimleyici fenomenoloji alt türünde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunda yer alan katılımcılar 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz döneminde bireyle psikolojik danışma uygulaması dersini uzaktan eğitim yöntemiyle alan lisans öğrencileri arasından seçilen ve gönüllü olan 16 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri nitel veri toplama yöntemlerinden odak grup görüşmesi yöntemiyle elde edilmiştir. Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması dersinin kapsamının; dersin gereklilikleri, başarı ölçütü ve verimlilik temalarında toplandığı belirlenmiştir. Süpervizyon yönteminde genellikle bireysel veya grup süpervizyonunun kullanıldığı görülmüştür. Süpervizörün benimsediği modellerin ise psikolojik danışma kuramına dayalı, gelişimsel, otoriter-yönlendirici model ve yüzeysel yönlendirici olmayan model alt temalarında toplandığı belirlenmiştir. Ayrıca süpervizörün psikolojik danışman adayları için zamanında geribildirim vermesinin önemli olduğu görülmüştür. Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması dersini çevrimiçi yöntemle alan daha geniş örneklemli (birden fazla üniversiteden elde edilen verilerle) nicel çalışmaların yapılması alana katkı sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current research is to determine the experiences of the counselor candidates regarding the individual counseling practice course conducted with the distance education method and the supervision process given within the scope of this course. This study was designed in the descriptive phenomenology sub-type of the phenomenological research design from qualitative research. The participants of the study were determined by criterion sampling method. Participants in the study group were selected from among undergraduate students who took the individual counseling practice course by distance education in the fall semester of the 2020-2021 academic year, 16 volunteer students participated. The scope of the individual counseling practice course; It was determined that the course requirements were collected under the themes of success criteria and productivity. It has been observed that individual or group supervision is generally used in the supervision method. It was determined that the models adopted by the supervisor were collected in the sub-themes of developmental, authoritative-directive model and superficial non-directive model based on counseling theory. In addition, it was considered important that the supervisor gave timely feedback to the counselor candidates. It may be recommended to conduct quantitative studies with larger samples (with data obtained from more than one university) that take the individual counseling practice course online.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1075498en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik Danışmanen_US
dc.subjectPsikolojik Danışma Oturumuen_US
dc.subjectSüpervizören_US
dc.subjectSüpervizyonen_US
dc.subjectCounseloren_US
dc.subjectCounseling Sessionen_US
dc.subjectSupervisoren_US
dc.subjectSupervisionen_US
dc.titlePandemi döneminde bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması dersi deneyimi: fenomenolojik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeIndividual counseling Practice Course Experience during the pandemic period: a phenomenological researchen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-6617-2871en_US
dc.authorid0000-0001-8307-6198en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage1211en_US
dc.identifier.endpage1232en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster