Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnal, Ayşe
dc.contributor.authorKurnaz, Ayça
dc.date.accessioned2024-09-24T10:08:00Z
dc.date.available2024-09-24T10:08:00Z
dc.date.issued12.07.2024en_US
dc.date.submitted2024-06-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11610
dc.description.abstractBu araştırmada cimnastik eğitimi alan 6 yaş grubu çocuklarda trambolin aleti kullanımının bazı fiziksel parametrelere etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Deneysel olarak gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını Afyonkarahisar ilinde bulunan bir anaokulunda cimnastik dersi alan 6 yaş grubu öğrencilerden basit örneklem yöntemiyle seçilen 46 (n=24 deney grubu- n=22 kontrol grubu) öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma öncesi gerekli izinler alınmış, araştırmanın başlangıcında tüm çocuklardan ön test olarak demografik bilgileri (boy, vücut ağırlığı, yaş) alınarak, esneklik, dikey sıçrama, bacak kuvveti, sırt kuvveti ve denge ölçümleri yapılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere rutin antrenmanlarının yanında 12 hafta boyunca önceden belirlenen hareketler haftada 3 gün, 12 tekrar*3 set şeklinde trambolin aleti ile yaptırılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test değerlerinde verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek için çarpıklık-basıklık değerlerine bakılmıştır. Öğrencilerin demografik bilgileri için ortalama, standart sapma ve yüzde değerlerine bakılmıştır. Analizler öncesinde grupların ölçümlere göre ön test puanlarının varyans eşitliğini belirlemek için Levene testi, gruplar arasındaki farkı belirlemek için bağımsız t testi yapılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesi ile birlikte deney ve kontrol gruplarının tanımlayıcı istatistikleri ve ön test ve son test değerlerini belirlemek için tekrarlı ölçümlerde 2*2 ANOVA analizi uygulanmıştır. Gruplar arasındaki anlamlı farklılığı tespit etmek için tek yönlü ANOVA analizi yapılmıştır. Etki büyüklüğü hesaplamalarında eta kare (ƞ2) değerleri Cohen’e göre (1988) etki büyüklüğü her biri yaklaşık değerler olmak üzere ƞ2 = .01 değerleri küçük, ƞ2 = .06 değerleri orta ve ƞ2 = .14 değerleri ise büyük etki olarak rapor edilmiştir. Verilerin anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi SPSS 24.0 paket programında yapılmıştır. Yapılan analizlere göre; grup içi ön test ve son test verilerinde esneklik, flamingo, dikey sıçrama, sırt ve bacak kuvveti ölçüm değerlerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Gruplar arası değere bakıldığında (F), dikey sıçrama ve bacak kuvveti parametrelerinde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Gruplar arası değerde esneklik, flamingo, sırt kuvveti parametrelerinde ise anlamlı bir farklılık olmamıştır. Esneklik ve bacak kuvveti parametrelerinde hem deney hem kontrol grubunun ön test ve son test değerlerinde artış sağlanmış ancak deney grubunun artış değerleri kontrol grubunun artış değerlerine göre daha fazla tespit edilmiştir. Flamingo, dikey sıçrama, sırt kuvveti parametrelerinde ise deney grubunda artmalar gözlemlenirken kontrol grubunda azalmalar tespit edilmiştir. Sonuç olarak; Cimnastik antrenmanlarında trambolin aleti kullanımının 6 yaş grubu çocukların ölçülen tüm fiziksel parametrelerde değerlerini arttırdığı, özellikle dikey sıçrama ve bacak kuvveti parametrelerinin artışında ise daha etkili olduğu görülmüştür. Yapılan bu çalışmanın sonucuna bakarak, okul öncesi yaş grubunda alanında uzman bir eğitmen tarafından çocukların fiziksel gelişimleri için trambolin egzersizleri yapmaları önerilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to "examine the effect of using trampoline equipment on some physical parameters in 6-year-old children receiving gymnastics training". The participants of the experimental study consisted of 46 students (n=24 experimental group - n=22 control group) selected by simple sampling method from 6-year-old students taking gymnastics lessons in a kindergarten in Afyonkarahisar province. Necessary permissions were obtained before the research, and at the beginning of the research, demographic information (height, body weight, age) was taken from all children as a pre-test, and flexibility, vertical jump, leg strength, back strength and balance measurements were taken. In addition to their routine training, the students in the experimental group were made to perform predetermined movements with a trampoline device, 3 days a week, 12 repetitions*3 sets, for 12 weeks. In the analysis of the data, firstly, the skewness-kurtosis values of the experimental and control groups were examined to determine whether the data showed a normal distribution in the pre-test and post-test values. Before the analyses, Levene's test was used to determine the variance equality of the pre-test scores of the groups according to the measurements, and the independent t test was performed to determine the difference between the groups. With the data showing normal distribution, 2*2 ANOVA analysis was applied in repeated measures to determine descriptive statistics and pre-test and post-test values of the experimental and control groups. One-way ANOVA analysis was performed to detect significant differences between groups. In effect size calculations, eta squared (ƞ2) values are reported as small effect, ƞ2 = .06 values are medium, and ƞ2 = .14 values are large effect, each being approximate values, according to Cohen (1988). The significance level of the data was determined as p<0.05. Data analysis was done in the SPSS 24.0 package program. According to the analysis; A significant difference was detected in the measurement values of flexibility, flamingo, vertical jump, back and leg strength in the pre-test and post-test data within the group. When looking at the value between groups (F), a significant difference emerged in the vertical jump and leg strength parameters. There was no significant difference between the groups in the flexibility, flamingo and back strength parameters. There was an increase in the pre-test and post-test values of both the experimental and control groups in the flexibility and leg strength parameters, but the increase values of the experimental group were determined to be greater than the increase values of the control group. While increases were observed in the parameters of flamingo, vertical jump and back strength in the experimental group, decreases were detected in the control group. In conclusion; It has been observed that the use of trampoline equipment in gymnastics training increases the values of 6-year-old children in all measured physical parameters, and is especially effective in increasing the parameters of vertical jump and leg strength. Considering the results of this study, it is recommended that children in the preschool age group do trampoline exercises for their physical development by an expert trainer.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması; Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAPK) Tarafından Desteklenmiştir. Proje No: 22.SAĞ.BİL.19en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCimnastiken_US
dc.subjectFiziksel Uygunluken_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectTrambolinen_US
dc.titleCimnastik eğitimi alan 6 yaş grubu çocuklarda trambolin aleti kullanımının bazı fiziksel parametrelere etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of trambolıne equıpment use on some physıcal parameters ın 6-year-old chıldren receıvıng gymnastıcs traınıngen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0001-8693-4522en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster