İnsertlerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi
Abstract
Bu araştırmada satış geliştirme faaliyeti olan insertlerin kullanım amaçlarına, içeriklerine, firmaya sağlamış olduğu avantaj- dezavantajlara ve firmaların insertlerin etkinliğini arttırmak için başvurdukları yöntemlere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı tüketicilerin insertlere ilişkin temel yargılarını tespit etmektir. Çalışmada veri toplamak için yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda tüketicilerin yaşı, eğitim durumu, gelir düzeyi, mesleği, medeni durumu ne olursa olsun alışverişlerinde insertleri önemsedikleri ve insertte ilgilerini çeken ürünleri yakın çevrelerine gösterip satın almalarını tavsiye etikleri gözlenmiştir. İnsertlerle sık karşılaşan tüketicilerin, mağazaya yönelmede insertleri teşvik edici buldukları ve ihtiyaçları olmasa dahi ürünleri satın aldıkları görülmüştür. İnsert sayesinde mağazaya çekilen tüketicilerin insertte görüp almayı planladıkları ürün dışında planlarında olmayan farklı ürünleri de satın aldıkları sonucuna ulaşılmıştır This study comprises of the targets of use, the contents, the advantages and disadvantages of the free standing inserts. İnserts are sales development activites that helps improving the sales. The gol of his study is to determine the fundemental judgements of the consumers whith regard to free standing inserts. In order to gather data, a method of face to face opinion poll has been used. It is observed that, customers attracted by insert bought different products apart from insert. As a result of the analysis of the obtain data, it has been determined that free standing inserts encourage consumers to buy.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]