Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüzel, Abdurrahman
dc.contributor.authorÇimen, Arzu
dc.date.accessioned2015-03-13T09:22:57Z
dc.date.available2015-03-13T09:22:57Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2769
dc.description.abstractBu çalışma 2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere fiilimsileri kullanma becerisi kazandırma konusundaki yeterlilik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır.“2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı öğrencilere fiilimsi kullanma becerisi kazandırma konusunda yeterli midir?” sorusu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Ayrıca fiilimsi kullanma becerisinin öğrencilerin cinsiyetine, SBS puanına, toplamda kullandığı fiil sayısına, Türkçe not ortalamasına, ağırlıklı genel not ortalamasına, öğrencilerin toplamda okuduğu kitap sayısına, kurulan toplam cümle sayısına ve yazılı anlatım türüne göre değişiklik gösterip göstermediği sorularına da cevap aranmıştır. Bu soruya cevap bulabilmek için, çalışmanın evrenini oluşturan Ankara İli Çamlıdere İlçesine bağlı Merkez Atatürk Ortaokulunda eğitim görmekte olan ortaokul dördüncü sınıf öğrencilerine anı, deneme, gezi yazısı ve öykü türlerinin, özellikleri öğrencilere hatırlatılarak, belirlenmiş konular doğrultusunda ödevlendirmeler yapılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler ışığında değerlendirmelere gidilmiştir.Araştırma örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Ankara İli Çamlıdere ilçesinde öğrenim görmekte olan ortaokul dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda 2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı’nın,yazılı anlatımda fiilimsileri doğru ve yeterli düzeyde kullanma becerisi kazandırma konusunda,yetersiz olduğugörülmüştür.Fiilimsileri kazandırma konusunda kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık vardır.Ayrıca SBS puanı yüksek olan, toplamda kullanılan fiil sayısı fazla olan, Türkçe not ortalaması yüksek olan, akademik başarısı yüksek olan, kurduğu toplam cümle sayısı fazla olanve kullandığı sözcük sayısı fazla olan öğrencilerin, fiilimsileri kullanma becerisi yönünden daha yeterli oldukları söylenebilir. Bu sonuçtan hareketle, Türkçe ders kitaplarında yer alan fiilimsileri etkili ve doğru kullanma becerisi kazandırmaya yönelik etkinlik ve uygulamaların, dil bilgisikonularına ayrılan sürenin artırılması düşünülebilir. Fiilimsi konusunun programa yerleştirilmesinde ve kazanımların belirlenmesinde öğrencinin sözlü ve yazılı anlatımda güncel ihtiyaçların dikkate alınması gerekmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBecerien_US
dc.subjectYazılı Anlatımen_US
dc.subjectDil Bilgisien_US
dc.titleOrtaokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Fiilimsileri Kullanma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn Evaluation on the 4th Grade Secondary School Students’ Skill of the Use of Verbals in Written Expressionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster