• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tezler
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tezler
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim Kademesindeki Öğrenci Velilerinin Okuldan Beklentileri İle İlgili Görüşleri

View/Open

Tez Dosyası (1.363Mb)

Date

2006

Author

Dönmez, Habib

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim kademesindeki velilerin okuldan beklentilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Uşak ili ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin velileridir. Araştırmanın örneklemini 14 ilköğretim okulundan 402 veli oluşturmaktadır. Velilerin okulla ilgili görüşleri ve beklentileri konusunda anket hazırlanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir. Bu sorular; okul idaresinin velilere karşı tutumu nasıldır, velilerin bu konudaki görüşleri nelerdir, öğretmenlerin velilere karşı tavırları nasıldır, okulun fiziki yeterliği uygun mudur, okulun üstün yetenekli öğrencileri yönlendirmedeki durumu nasıldır, okullara yapılan bağışlar gerekli midir, başarı ölçmede test uygulamanın gerekliliği var mıdır, okulda rehberlik uygulanması yeterli midir, bir veli okula gittiğinde rahat iletişim kurabiliyor mu gibi sorular hazırlanmıştır. Yapılan değerlendirmelere göre velilerin okuldan beklentilerinin olumlu düzeyde olduğu görülmüştür.
 
The purpose of this study is to descover expectations and perceptions of parents. Population of the study consrats of the all elementer school parents in Uşak province of Turkey. The sample of the study consists of 402 parents from 14 elemantery school. Pereeptions and expectations of parents were examined in the light of responses given to a survey developed by the researcher. Survey questions covered topics related to school administretors’ attitudes toword parents, teachers’ attitudes toword parents, conditions of the building and facilities, gifted and talented program, councelig program, fund raising, testing, and school-parents communication. Result show that parents have a positive pereeption on most of the issues.
 

URI

http://hdl.handle.net/11630/2782

Collections

  • Yüksek Lisans Tezleri [1231]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@AKÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeCitationInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeCitationInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Afyon Kocatepe University || OAI-PMH ||

Afyon Kocatepe University Library, Afyon, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
Afyon Kocatepe University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@AKÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.