İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Türkçe Ödev Uygulamalarının Öğrencilerin Okul Başarısına Etkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Nitel Bir Araştırma)
Abstract
Bu araştırma, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Türkçe Ödev Uygulamalarının Öğrencilerin Okul Başarısı ile ilgili olduğundan, ilköğretim 4. ve 5. sınıflarda ders veren sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersi ödevleri ile ilgili görüşleri incelenerek, ödevlerde karşılaştıkları sıkıntılar ve ödevlerin öğrenci başarısına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar merkez ve ilçelerinde, ilköğretim 4 ve 5. sınıfları okutan 60 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada imkânları farklı olan (çevre, ulaşım, okul imkânları vb.) sınıflarda, Türkçe Öğretim Programının ödev uygulamalarına ilişkin daha fazla bilgi elde edinilmeye çalışılmıştır. Görüşmelerde, uzman görüşleri alınmış ve araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonunda ortaya çıkan veriler nitel araştırma yöntemlerine uygun şekilde analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda, 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin verdikleri ödevlerin öğrencilerin okul başarısını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yaşına, seviyesine, ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik zevkle yapabileceği nitelikte olması öğrencilerin başarısına katkı sağlamaktadır. Aynı zamanda da Türkçe dersinde verilen ödev uygulamalarının okul başarısını arttırması ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, öğrencilere ödev verirken nelere dikkat edilebileceği ve nasıl ödevlendirme yapılacağı ile ilgili önerilerde bulunmuştur. This research, because Turkish assignment applications are related to the school success in 4th and 5th grade primary school, by investigating the teachers who teach in the 4th and 5th grade students about Turkish class assignment, the students’ distress concerning assignment and effects of assignments on the student success is tried to be determined.
Research has been realized in 2011-2012 education and training year, in Afyonkarahisar city center and towns with 60 classroom teachers who teach in the 4th and 5th grades. In this research more information concerning Turkish Education Program in the assignment application in different classes which have different opportunities (environment, transportation, school opportunities etc.), is tried to get. In negotiations, the experts’ point of view has been taken and “Teacher Negotiation Form” prepared by the teacher as a semi-structured form has been used. The data appeared in the research have been and evaluated according to the research techniques.
At the end of research, the assignments given by 4th and 5th grade teachers have increased the students’ school success. The assignments’ being appropriate to the students’ age, level, concern and needs, and its’ being enjoyable for children has made contributions. The topics in which students have difficulty have been determined. At the same time the assignment application given in the Turkish classes, suggestions made about assignment applications’ increasing the school success concerning what will be taken care and how to give assignments.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]