dc.contributor.advisor | Varank, İlhan | |
dc.contributor.author | Akgül, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2015-03-20T09:25:41Z | |
dc.date.available | 2015-03-20T09:25:41Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3111 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretimde görev yapan 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler ve yabancı dil dersi öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme beceri algıları belirlenerek, bu algıların öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavı başarısı ile ilişkisi incelenmiştir.
Bu çalışmaya, 256 tane 6., 7. ve 8. sınıf Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler ve yabancı dil dersi öğretmenleri ve bunların öğrencileri katılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin kendileri hakkındaki teknoloji algıları cinsiyetlerine ve branşlarına göre değişmezken, kıdemlerine göre değişmektedir. Ayrıca, Türkçe ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin kıdem ve anket puanlarının birlikte 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin SBS doğrularıyla, sosyal bilgiler öğretmenlerininkinin 6. ve 7. sınıfların doğrularıyla, yabancı dil öğretmenlerininkinin ise yalnıza 7. sınıfların doğrularıyla anlamlı şekilde ilişkili olduğu bulunmuştur. Matematik öğretmenlerinin ne anket sonuçları ne de tecrübeleri öğrencilerin SBS sınavı sonuçlan ile ilişkili bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the relation between Turkish, math, science and technology, social sciences and foreign language teachers’ application- based educational technology and material development skills and their students’ success in the end of year proficiency exam (SBS).
The participants of the study are 256 Turkish, math, science and technology, social sciences and foreign language teachers and their 6th, 7th, and 8th grade students.
According to the findings the teachers’ perception on their technology skills doesn’t chance according to their gender and teaching subject. However, it changes according to their years of experience. On the other hand, Turkish and science and technology teachers’ experience and questionnaire scores significantly explain 6th, 7th and 8th grade students’ SBS exam results. Social science teachers’ questionnaire results are significantly related to 6th and 7th grade students’ and foreign language teachers’ results are significantly related to the 7th grade students’ success. However, math teachers’ experience and questionnaire results don’t have any relation with any of the three grades’ SBS scores. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen Teknoloji Algısı | en_US |
dc.subject | Öğrenci Başarısı | en_US |
dc.subject | Seviye Belirleme Sınavı | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin Uygulamaya Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Beceri Algılarının Öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavı (Sbs) İle İlişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Teachers’ Application-Based Educational Technology and Materyal Development Skills and Their Students’ Proficiency Exam (Sbs) Results | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü , İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |