İlköğretim Okullarındaki İkinci Kademe Müzik Eğitimi ve Sorunları
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim kuramlarının ikinci kademesinde yürütülmekte olan müzik eğitiminin geçmişten günümüze karşılaştığı sorunları ele alarak, toplumun temelini oluşturan çocuklarımızın daha sağlıklı ve mutlu bireyler olarak topluma kazandırılması gerektiği üzerine bir araştırma niteliği taşır. Müzik eğitiminin niteliği, işlenirliği, derslerde karşılaşılan sorunlar, cumhuriyetin ilk yıllarından günümüz müzik eğitim sistemine kadarki tarihsel gelişimi incelenerek ve müzik bilimcilerin görüş ve önerileri ışığında öğretmen ve öğrencilere anket uygulaması yoluyla bu çalışma hazırlanmıştır. This study supports a research attribute which considers problems of music education that is performed in second level of primary education institutions from past to now and it thinks that our children who are basis of our society must be gained to the society to be more healthy and happier individuals. This study has prepared by way of poll which is applied to teachers and students according to opinion and suggestions of musicologists to research quality of music education, its functionality, problems that are faced in lessons and its historical development from first years of republic to today’s music education system.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]