Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakır, Mehmet Ali
dc.contributor.authorManak, Süleyman
dc.date.accessioned2015-03-24T14:51:07Z
dc.date.available2015-03-24T14:51:07Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3281
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımların öğrencilere kazandırılıp kazandırılamayacağının öğretmen, idareci ve müfettiş görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Kütahya ilinde merkez ilköğretim okullarında görev yapan, seçmeli Satranç dersini okutan öğretmenler, idareciler ve müfettişler oluşturmaktadır. Araştırmada; aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ANOVA, Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma sırasında veri toplama aracı olarak, ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımlardan oluşan 43 soruluk bir anket kullanılmıştır. Anket, satranç dersini okutan öğretmenlere, idarecilere ve müfettişlere uygulanmıştır.Çalışma sonunda ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımların öğrencilere kazandırılacağı konusunda öğretmenler, müfettişler ve idareciler olumlu görüş belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this training is to examine whether the students can take the advantages in the primary chess programme in accordance with the opinion of teacher, administrator and inspector. The teachers working in the primary school in the center of Kütahya and training chess lesssons as elective courses, administrators and inspectors form the sampling of this research.The data gathered in the research were interpreted by such techniques as aritmatic means standart devition, t test, ANOVA, Tukey HSD test. During the research a poll including 43 questions resulted from the experiences in the Primary Chess Programme was used as a tool to gather data.The teachers , inspectors and administrators expressed their positive opinions would take the advantage of the experiences in primary chess programme at the end of the training.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatrançen_US
dc.subjectİlköğretim Programıen_US
dc.subjectSeçmeli Dersen_US
dc.titleİlköğretim Okullarında Uygulamaya Konulan Seçmeli Satranç Dersi Programının İncelenmesi ( Kütahya İli Ömeği )en_US
dc.title.alternativeThe Research Of The Elective Chess Lesson Programme Which is Carried Out in Primary Schools. ( The Sample of Kütahya City )en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster