Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzay, Lütfi
dc.contributor.authorYeşil, Songül
dc.date.accessioned2015-03-26T07:53:12Z
dc.date.available2015-03-26T07:53:12Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3341
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; Ege Bölgesi’nin, İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer alan Uşak iline bağlı Eşme ilçesindeki eğitim-çevre ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda belge taraması ve gözlem yöntemi kullanılmış, istatistiki bilgilerden faydalanılarak çalışma hazırlanmıştır. Eşme ilçesinin coğrafi özellikleri ile eğitim ilişkileri kurulmaya çalışılarak elde edilen veriler, sebep ve sonuç ilişkileri ile açıklanmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda nüfus ve yerleşme özelliklerinin eğitim ile bağlantısı kurulmuş, nüfus ve yerleşmenin az olduğu yerlerde eğitim olanaklarının güçleştiği, sosyal ve ekonomik özelliklerin de buna paralel geliştiği sonucuna varılırken, coğrafi özelliklerin eğitim üzerinde doğrudan etkisinin bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde beşeri özelliklerin gelişmesi sonucunda eğitimin de gelişme göstereceği sonucu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose o fthis researh is to enlighten the relations between education and the habitat of the society in the interior West Anatolian part of the Aegean region District of Eşme in Uşak. Due to this aim all of the parameters of the research have been evaluated by the observatory and statistical methods. Topographical and demographic structures of Eşme district are the basic data inputs within the analysis.Cause and Effect relations and the cosquences of the different situations are expalined within the context. Owing to effective parameters ,which are paralel to education level effected the education itself is influenced by the poverty and the regional revenue of the district highly related to demography, socio-economy and the topography.It is conclusive point of the research that human capabilities and cultural development should be improved by the better economic infrastructure and rectfying the habitat.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectCoğrafi Özellikleren_US
dc.subjectYerleşme Özelliklerien_US
dc.titleEşme İlçesinde Eğitim-Çevre İlişkilerien_US
dc.title.alternativePrimary School Social Sciences Teaching Main Departmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster