dc.contributor.advisor | Özav, Lütfi | |
dc.contributor.author | Babacan, Recep | |
dc.date.accessioned | 2015-03-26T10:03:16Z | |
dc.date.available | 2015-03-26T10:03:16Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3379 | |
dc.description.abstract | Ege bölgesinin, İç Batı Anadolu bölümünde yer alan Uşak ilinde yürütülen eğitim faaliyetleri, kırsal bölgelerde istenilen düzeye henüz ulaşamamıştır. Bu durumun nedenlerinin tespiti ve çevresel koşulların eğitim hayatına etkileri, bu çalışmanın temel amacını teşkil etmektedir.
Araştırmada, Uşak ili merkez ilçeye bağlı Mesudiye köyü ve Banaz ilçesine bağlı Ayrancı köyleri örneklem olarak alınmış, birbirinden farklı alanlarda kurulmuş bu yerleşmelerin çevresel koşulları ile eğitim düzeyleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Alan araştırmaları sırasında mülâkat, anket, gözlem, örnekleme ve belge taraması gibi yöntemlere başvurulmuştur. Elde edilen veriler, nedensellik, sebep ve sonuç ilişkileri ile açıklanmıştır.
Yapılan araştırmalar sonucunda, çevresel koşullarların sosyal, ekonomik ve kültürel yapıyı etkilediği, bu etkileşiminde eğitim faaliyetlerine yansıdığı tespit edilmiştir. Kırsal yerleşmelerin kent merkezlerine uzaklığı, coğrafi konumu ve yeryüzü şekilleri eğitim hayatı üzerinde doğrudan etki yapmaktadır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, bulguları kırsal yerleşmelere yönelik eğitim programlarının hazırlanmasına ışık tutabilecektir. | en_US |
dc.description.abstract | In Aegean region, Usak, located in hinterland of West Anatolia, faciliated educational activities haven’t reached the optimum level yet. This thesis’s aims are to find the reasons of the circumstance and effects of surrounding conditions on education.
In this research Mesudiye, Usak’s village and Ayrancı, Banaz’s village are taken as examples. These villages which are different from each other and settled in different areas are investigated in comparison for surrounding conditions and degree of education. During the field of research such audience, survey, observation, example and scanning of document are used. Conclusions, are explained with causality and reason- result relation.
At the end of the research, it was fixed that surrounding conditions affect the socioeconomical and sociocultural structures and this interaction affects the educational activities, too. Distance between rural and urban settlements, the geographical location and location against to the world directly have an effect on education. Evaluating the conclusions of research, findings will lighten rural settlements for preparing schedules. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim Düzeyleri | en_US |
dc.subject | Sebep Ve Sonuç İlişkileri | en_US |
dc.subject | Çevre | en_US |
dc.subject | Kırsal Bölge | en_US |
dc.title | Mesudiye ve Ayrancı Köylerinde Eğitim-Çevre İlişkileri | en_US |
dc.title.alternative | Education-Environment Relations in Mesudiye and Ayrancı Villages | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |