Browsing Kuramsal Eğitimbilim Dergisi by Title
Now showing items 450-469 of 498
-
Teacher and student perspectives on safe learning climate in gifted education
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.04.2020)This study explored the views of the lower secondary gifted students in relation to the learning climate established in their regular schools and the gifted education centers, with a focus on their psychological safety, ... -
Teaching children’s rights by problem-based learning (PBL) approach: An action research
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2023)The purpose of this action research was to enable university students to learn about children's rights with the scenarios developed based on the problem-based learning (PBL) approach. In this context, three scenarios related ... -
Tek Ebeveyni Olan ve İki Ebeveyni Olan Öğrencilerin Kişiler Arası Problem Çözme ve Yaşam Doyumu Düzeylerinin Karşılaştırılması
(2015)Bu çalışmanın amacı tek ebeveyni olan ve iki ebeveyni olan öğrencilerin kişilerarası problem çözme ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla, 256 lise öğrencisine (128 tek ebeveynli ve 128 iki ebeveynli) ... -
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Modelinin İlkokul Matematik (İM) Öğretimine Uygulanması: Ölçek Uyarlama Çalışması
(09.03.2018)The present study aimed to adapt the Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) for mathematics teaching questionnaire into Turkish for classroom teachers who work in public schools. There were three stages ... -
A testopia during COVID-19: Qualitative study about higher education ınstitutions examination (HEIE)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)Central exams are in the heart of Turkish education system since they are used for student selection and placement in transition to higher levels of education. The preparation process for central placement exams, which was ... -
A thematic content analysis of the qualitative studies on FATIH project in Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The aim of this study is to examine studies conducted within the Movement to Increase Opportunities and Technology (FATIH) project in order to reveal the current position of the project and to determine further research ... -
TIMSS 2015 matematik başarısı ile ilgili bazı değişkenlerin cinsiyete göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi
(28.12.2018)TIMSS, öğrenci başarılarındaki değişim ve gelişimlerinin izlenmesini sağlayan ve ülkeler arası eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları belirlemede faydalanılan uluslararası bir sınavdır. Bu çalışmada da, TIMSS’ e katılan ... -
To what extent are preparatory school students ready for online learning?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.04.2022)The aim of this study is to investigate the opinions of students enrolled at the School of Foreign Languages concerning their readiness to online learning. Method: Sequential mixed method design was used in this descriptive ... -
Towards a defensible EAP curriculum: a needs analysis
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.04.2020)This paper reports on the process and findings of curriculum development towards a defensible EAP curriculum in the Department of Foreign Languages at Eskisehir Osmangazi University. In addition, it illustrates the evaluation ... -
Turkish adaptation of parental reactions to children’s positive emotions scale: a validity and reliability study
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The aim of the study, which investigates psychometric characteristics of parental reactions to children’s positive emotions scale (PRCPS) for Turkish parents. The study included 295 mothers and 295 fathers who have ... -
Tutum, Kaygı ve İngilizce Konuşma Becerisi Arasındaki İlişki
(24.10.2018)Bu araştırmada üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutum, yabancı dil kaygısı ve İngilizce konuşma becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu Ege Üniversitesi Yabancı ... -
Tuz (Bilim-Sanat-Dil-Teknoloji) Comenius Projesi: İlköğretim öğrencilerinin tuza yönelik görüşleri
(2015)Çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin tuz yapısı, özellikleri ve kullanım alanlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle 2012 yılında Türkiye, Almanya, İtalya, Polonya, Yunanistan; İspanya, Estonya, ... -
Türk Edebiyatı Ders Kitabının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi
(2013)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıflarda okutulan Türk Edebiyatı ders kitabının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanmış ölçütlere uygunluk düzeyini belirlemektir. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından ... -
Türk Halk Masallarının Öğrencilerin İnsani Değerlere Yönelik Tutumlarına Etkisi
(2013)Bu araştırmada Türk halk masallarından faydalanılarak değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinliklerin, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Öyküleme Sürecine İlişkin Görüşleri ve Algıları
(24.10.2018)Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital öyküleme sürecine ilişkin görüşlerinin ve algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme ... -
Türkçe Öğretmenlerinin Pekiştirme ve Değerlendirme Amacıyla Yürüttükleri Performans Görevi Çalışmalarının İncelenmesi
(2014)Bu araştırmanın amacı, ortaokul Türkçe derslerinde öğrencilere üst düzey zihinsel, dilsel ve sosyal beceriler kazandırmada ve öğrencilerin süreçteki gelişim durumlarını belirlemede kullanılan performans görevi uygulamalarının ... -
Türkiye ölçme araçları dizininde yer alan açımlayıcı faktör analizi çalışmalarının paralel analiz sonuçları ile karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye Ölçme Araçları Dizininde (TOAD) yer alan ölçek geliştirme veya uyarlama çalışmalarında açımlayıcı faktör analizi (AFA) ile belirlenmiş olan faktör sayılarının paralel analiz sonuçlarına ... -
Türkiye ve Almanya-Hamburg Hayat Bilgisi Dersinin Karşılaştırılması: Genel Bir Bakış
(29.01.2018)Bu araştırmanın amacı; Türkiye ve Almanya-Hamburg eyaletinde okutulmakta olan Hayat Bilgisi dersinin güncel programlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Birçok ülkede Sosyal Bilgiler olarak ... -
Türkiye ve Avustralya öğretmen yetiştirme sistemleri ve akreditasyon modellerinin karşılaştırmalı incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmanın amacı; Türkiye ve Avustralya öğretmen yetiştirme sistemleri ve akreditasyon modellerini karşılaştırarak, Türkiye’deki öğretmen eğitimi akreditasyonu çalışmalarına katkıda bulunmaktır. Betimsel doküman tarama ... -
Türkiye’de Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej Dersine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2009)Türk müziği eğitimi veren konservatuvarlar, eğitimciler ve öğrenciler için Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej dersi gerek ders içeriği, gerekse öğrencilerin diğer derslerindeki başarılarını etkilemesi dolayısıyla büyük önem ...