Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 110-129
-
The Effects of STEM education on students’ academic achievement in science courses: A meta-analysis
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.04.2021)In this study, a meta-analysis was conducted to find out the effect level of STEM education on students’ academic achievement in science courses. Scientific studies which were conducted and published in Turkey between ... -
Effects of the educational games on primary school students’ speaking skills and speaking anxiety
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.10.2020)The aim of this study is to determine the effects of educational games used in lesson Turkish on primary school fourth-grade students' impromptu speaking skills and speaking anxiety. In the research, one of the semi-experimental ... -
The effects of video priming on facilitating the transition of children with autism spectrum disorder between activities and settings
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.04.2022)Preschool children with disabilities spend more time when transitioning between activities and settings than their typically developing peers. Extended transition duration leads to reducing the time spent on teaching. ... -
The efficiency of argument-based ınquiry practices in science teacher candidate education
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.10.2022)The targeted teacher profile for the 21st century includes the ability to become competent in many areas based on knowledge, skills (cognitive skills, internal skills, social skills, research skills, learning-teaching ... -
EFL teachers’ assessment literacy of young learners: findings from a small-scale study
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 21.07.2020)Assessing language skills is crucial for checking the quality of teaching. Teacher assessment literacy plays a vital role in deciding on the quality of classroom assessment. Although assessment is a time-taking process, the ... -
Eğitim denetmenlerinin görüşlerine göre öğretmenlerin okullarda değişime karşı direnme nedenleri ve düzeyleri
(2013)Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarda değişime karşı direniş nedenlerini eğitim denetmenlerinin görüşlerine göre saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. ... -
Eğitim Fakülteleri Kendi Öğrencilerini Seçebilir mi
(2011)Bireyleri bir meslek sahibi yaparken, mesleki özellikler ile bireylerin kişilik özelliklerinin, ilgi ve yeteneklerinin örtüşmesi, bireyin verimliliği ve kendini gerçekleştirmesi açısından önem taşır. Bu durum, öğretmenlik ... -
Eğitim Fakültelerinin Sosyal Sorumluluğu Ve Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi: Nitel Bir Araştırma
(2011)Günümüzde hem bireylerin hem de örgütlerin sorumluluk sahibi olmalarına çok önem verilmektedir. Bu anlamda sosyal sorumluluklar son yıllarda üzerinde en çok durulan konulardan biridir. Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinin ... -
Eğitim Fakültesi öğrencileri ile Turizm Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Mobil cihazlar, teknolojik araçların ve İnternetin birlikte gelişiminin önemli bir temsilcisi konumundadır. Artan işlem gücüne karşın donanımsal olarak küçülen ve taşınabilirliği nedeniyle mobil olarak adlandırılan bu ... -
Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) İlişkin Yeterlilik Algıları
(2018)Bu araştırmada eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine (TPAB) ilişkin yeterlilik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi ve TPAB yeterlilik algısı ile bilgisayar kullanma ... -
Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(2010)Bu araştırma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ve Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının belirli faktörlere göre belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma ... -
Eğitim Felsefeleri Çerçevesinde Geleceğin Öğretmenleri: Metaforik Bir Çalışma
(2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının gelecekte nasıl bir öğretmen olacaklarıyla ilgili düşüncelerini metaforlar aracılığıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2012 öğretim yılında, Dicle Üniversitesi Ziya ... -
Eğitim politikası bağlamında işbirlikli ve geleneksel öğrenmenin tutuma etkisinin meta-analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)The main purpose of this study was to investigate and interpret the effectiveness of cooperative learning techniques in science and mathematics with comparision to the traditional learning on students’ attitude towards ... -
Eğitim Programlarının Hedeflerine Ulaşılması Bağlamında Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarına Olan Kazanımları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Eğitim programlarının hedeflerine ulaşılması bağlamında sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarına olan kazanımlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılan bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. 2006–2007 akademik yılında, ... -
Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları
(2012)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 ... -
Eğitim Sürecinde Mülteci Çocuklar: Sosyal Psikolojik Bir Değerlendirme
(2015)Bu makalede mülteci çocukların eğitimi, eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar tartışılmaktadır. Bu çalışma ile mülteci çocukların durumlarına, eğitim ihtiyaçlarına, yaşadıkları sorunlara dikkat çekilerek, bu konunun önemi ... -
Eğitim ve Öğretimde Gerçekleştirilen Yenilikler Üzerine Öğretmen Görüşleri
(2016)Bu çalışmanın amacı, eğitim ve öğretimde gerçekleştirilen son yenilikler üzerine öğretmenlerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, 25 öğretmene yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan sorular sorulmuş ve betimsel ... -
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına Bilişsel Tanılayıcı Bir Yaklaşım
(09.03.2018)Bilişsel psikolojinin psikometri ile harmanlanması Bilişsel Tanılayıcı Değerlendirme (BTD) adı verilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımının ortaya çıkmasını sağlamıştır. BTD, bilişsel temelli, istatistiki açıdan sofistike ... -
Eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri: Bir durum çalışması
(2014)Tablet bilgisayarlar geleneksel derslerde karşılaşılan bazı problemlere çözüm üretebilecek araçlar olabilir. Bu nitel durum çalışmasının amacı eğitim-öğretim sürecinin etkinliğinin arttırılması için bir derste gerçekleştirilen ... -
Eğitsel kısa film ve videoları yeniden düşünmek: Eğitsel kısa film ve video yarışmasına ilişkin bir değerlendirme
(2015)Bu çalışmada ulusal eğitsel kısa film ve video yarışmasına katılan eserler, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri bölüm, eserlerin film ya da video özelliği taşıma durumu gibi değişkenler bağlamında değerlendirilmiştir. ...