Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 41-60
-
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Elemanlarının alan öğretmeni yeterliklerine ilişkin düşünceleri
(2016)Araştırma, Türkiye’deki devlet üniversitelerinde Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümlerinde görevli öğretim elamanlarının bölüm hakkındaki düşüncelerini almayı amaçlamıştır. Tarama ... -
Bilim ve sanat merkezlerinde çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri üzerine bir araştırma
(2013)Tükenmişlik; duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarıda azalma alt boyutlarını içeren, öğretmenleri ve onların iş doyumunu fazlasıyla etkileyen bir durumdur. Bu araştırmanın amacı ise pek çok öğretmen tarafından ... -
Bilingual students, language conflict, language - culture shock: Situations faced by teachers assigned to eastern regions of Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2022)Many bilingual students studying at schools in rural areas of Eastern and Southeastern Turkey experience language conflict in the process of acquiring Turkish. Likewise, teachers appointed to schools where bilingual students ... -
Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek yapısının belirlenmesi amacıyla, 157 ilköğretim ... -
Bilişsel Yetenekler Testi Form 6’nın 61–72 Aylar Arasında Olan Çocuklar İçin Geçerlik Güvenirlik Çalışması
(2011)Bu çalışma Bilişsel Yetenekler Testi Form-6 (Cognitive Abilities Test Form-6)’nın 61–72 aylık çocuklar için geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla planlanmıştır. Araştırma 2008–2009 öğretim yılında Afyonkarahisar ... -
Bireysel algılarına göre okul yöneticilerinin karar verme stilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada okul yöneticilerinin karar verme stilleri belirlenmiş ve belirlenen demografik değişkenler ile karar verme stilleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Denizli ... -
Bireysel Farklılıklar Kapsamında Çevrimiçi Öğrenme Araştırmalarına İlişkin Sistematik Bir Derleme
(24.10.2018)e-Öğrenme aynı anda büyük kitlelere ulaşmada, eğitim-öğretim faaliyetleri yürütmede etkili, hızlı ve verimli çözümler sunabilmektedir. Birbirinden farklı özelliklere sahip katılımcıların bulunduğu bu ortamlarda bireylere ... -
Birinci Sınıf Öğretmenlerinin ve Ebeveynlerin Görüşlerine Göre Okula Hazır Bulunuşluk
(2014)Türkiye’de okul öncesi eğitim alıp almadıklarına ve bireysel farklılıklarına bakılmaksızın 72 ayını dolduran her çocuk ilköğretime başlatılmaktadır. Ancak, acaba her okula başlayan çocuk zihinsel, sosyal-duygusal ve fiziksel ... -
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi
(28.12.2018)Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının ders çalışma becerilerini belirlemek ve cinsiyet açısından karşılaştırmaktır. Tarama yöntemi ile yürütülen çalışmanın örneklem grubu, Atatürk Üniversitesi K. K. Eğitim ... -
Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmeni Adaylarının Bilim-Sözde Bilim Ayrımı Anlayışları
(2016)Bu çalışmanın amacı, biyoloji, fizik ve kimya öğretmeni adaylarının bilim-sözde bilim ayrımına yönelik anlayışlarını farklı değişkenlere göre karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu amaçla hazırlanan Kirman-Çetinkaya, ... -
Biyolojide Sıralı Öğretim Metodları Ve Akademik Başarı Üzerine Etkisi
(2009)Bu çalışmanın amacı biyoloji öğretim metotlarının kullanım sırasının öğrencilerin akademik başarısında ve hatırlama seviyelerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla birinci sınıf Atatürk üniversitesi biyoloji öğrencilerinden ... -
Book review: Teaching Turkish grammar to foreigners
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2023)In this study, Prof. Dr. Fatma Bölükbaş Kaya's work titled "Teaching Turkish Grammar to Foreigners" is aimed to introduce. This book consists of three main parts. In the first part of the book, information about the concept ... -
Book review: A vocabulary proposal aligned with the common european framework of reference for languages towards turkish A1 and A2 levels
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2022)This study aims to introduce Prof. Nihal Çalışkan’s study entitled A Vocabulary Proposal Aligned with the Common European Framework of Reference for Languages towards Turkish A1 and A2 Levels. The teaching of Turkish that ... -
A CEFR-based comparison of English and Turkish language teaching course books in terms of speaking and writing skills
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.04.2021)This study aims to investigate to what extent the competences in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) (Council of Europe, 2001) are fulfilled in language teaching course books in terms of productive ... -
Challenges of providing learners with scaffolding during synchronous online EFL teaching
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.04.2022)This study employed Walsh’s (2006) concept of classroom interactional competence to investigate the classroom interaction happening during synchronous online English language teaching. The data of this study is comprised ... -
Changing landscapes of teacher quality in initial teacher education: Examples from Scotland and Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.07.2023)Teacher quality has attracted much attention both conceptually and empirically, especially in tackling some global challenges. Initial teacher education (ITE) has historically been one of the key actors in developing teacher ... -
A collaboration project on education for sustainability: Professional development needs of Turkish preschool teachers
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)The purpose of this study was to determine the preschool teacher’s professional development (PD) needs about education for sustainability (EfS) as the first stage of a PD project. The general knowledge of teachers on ... -
A conceptual analysis of the role of knowledge management in knowledge leadership
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 15.07.2021)This study aims to scrutinize and conduct a conceptual evaluation of the relationship between knowledge leadership and knowledge management; it was designed as a theoretical literature review and investigates the hypothesis ... -
Counselor candidates' journey of self-awareness: Personality theories
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 15.07.2021)Self-awareness is one of the main characteristics of effective counselors. However, there is not a course to help increase the level of self-awareness of counselor candidates in the Guidance and Psychological Counseling ... -
Country-of-origin and International students’ motivation in Turkey: a correspondence analysis
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The number of international students in Turkish universities was increased in recent years. Despite the increasing number of international students in Turkey, it is still below from the other Organization for Economic ...