Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçici, Süleyman
dc.contributor.authorYapıcı, Şenay
dc.date.accessioned2017-04-06T08:43:53Z
dc.date.available2017-04-06T08:43:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttp://www.keg.aku.edu.tr/arsiv/c1s2/c1s2m5.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4492
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim felsefesiyle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Uşak merkezinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden seçilen 290 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Öğretmenlerin eğitim felsefesiyle ilgili görüşlerini ölçmek üzere geliştirilen ve güvenirliği 0,84 bulunan Likert tipi 40 maddelik bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test edebilmek için tek faktörlü ANOVA testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin temel eğitim felsefesiyle ilgili görüşleri desteklemişlerdir ve bazı değişkenler açısından da anlamlı farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the opinions of primary school teachers related to the philosophy of education in the province center of Uşak. The sample of the study is 290 primary school teachers selected from seven different primary schools in the province center of Uşak. A likert-type scale was employed to measure the opinions of primary school teachers regarding the educational philosophy with 40 items and 0.84 Cronbach reliability coefficients. One-way ANOVA tests have been run to test the research hypotheses. In the end, primary school teachers strongly supported main educational philosophy approaches and also there were some significant differences found in some independent variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim Öğretmenlerien_US
dc.subjectEğitim Felsefesien_US
dc.subjectGörüşleren_US
dc.titleİlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Felsefesiyle İlgili Görüşlerien_US
dc.title.alternativePrimary School Teachers’ Opinions Related to Educational Philosophyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentUşak Sivaslı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster