Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKolsuz, Selçuk
dc.date.accessioned2019-01-14T11:56:46Z
dc.date.available2019-01-14T11:56:46Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5098
dc.description.abstractBu araştırmada Fen Bilimleri dersinde uygulanan STEAM temelli eğtimin ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin fene yönelik tutumlarına etkisini belirleyerek, öğrencilerin STEAM uygulamaları ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışmada iç içe karma modellerden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar Çobanlar Atatürk ilkokulu’nda öğrenim görmekte olan üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel boyutunda, Duran (2008) tarafından geliştirilen “Fene Yönelik Tutum Ölçeği”, Padilla, Cronin ve Twiest (1985) tarafından geliştirilen, Aydoğdu ve Karakuş (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan “Temel Beceri Ölçeği (TBÖ)” ve Finson, Beaver ve Cramond (1995) tarafından geliştirilen “Draw A Scientist Check List (DAST-C)” ölçeklerinden elde edilen veriler kullanılmıştır. Veriler erişi puanları kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Nicel veriler incelendiğinde, bilime yönelik tutum ve temel bilimsel becerilerin ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiş ve öğrencilerin STEAM uygulaması sonrasında, bilim insanının fiziksel özellikleri açısından geleneksel bakış açısından sıyrılıp daha geniş bir perspektifle bakmaya başladıkları görülmüştür. Nitel veriler incelendiğinde ise katılımcıların derslere yönelik motive oldukları, STEAM uygulamalarını eğlenceli buldukları ve derse yönelik güdülendikleri sonucu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the effect of STEAM-based education applied in Science course on the attitudes of 3rd grade elementary school students towards science and to reveal the opinions of students about STEAM applications. In the study, pre-test posttest control group quasi-experimental design was used. The study group of the study is composed of third grade students studying in Afyonkarahisar Çobanlar Atatürk primary school in 2016-2017 academic year. In the quantitative dimension of the study, eye Attitude Scale towards Science “developed by Duran (2008) was developed by Padilla, Cronin and Twiest (1985) and adapted to Turkish by Aydoğdu and Karakuş (2015). Data obtained from ”Draw A Scientist Check List (DAST-C)“ scales developed by Finson, Beaver ve Cramond (1995) were used. Data were analyzed by using gain scores. Qualitative data were obtained through semi-structured interviews. Content analysis technique was used in the analysis of qualitative data. When the quantitative data were analyzed, a statistically significant difference was found between the pre-test and post-test results of science attitudes and basic scientific skills. When the qualitative data were analyzed, it was concluded that the participants were motivated about the lessons, they found the STEAM applications to be fun and they were motivated for the lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectSTEAMen_US
dc.subjectSosyo-bilimsel Konularen_US
dc.subjectFen Tutumuen_US
dc.titleSosyo-bilimsel konuların işlenmesinde steam uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeSteam applications in the processing of socio-scientific issuesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster