Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHelvacı, M. Akif
dc.contributor.authorÇankaya, İbrahim
dc.contributor.authorB. Bostancı, Aynur
dc.date.accessioned2019-02-15T13:29:22Z
dc.date.available2019-02-15T13:29:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304211
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5436
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarda değişime karşı direniş nedenlerini eğitim denetmenlerinin görüşlerine göre saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Türkiye Eğitim Müfettişleri Sendikasına üye 172 eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, “Değişime Karşı Direnme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin değişime karşı direnişleri daha çok değişim süreci konusundaki bilgi eksikliklerinden, yeni görev, rol ve sorumluluklar alma isteksizliklerinden, okulun kapasite eksikliğinden ve okul yöneticilerinin değişimi yönetememesinden kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte öğretmenlerin değişimden zarar görme korkusu nedeniyle değişime orta düzeyde direnç gösterdikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine reasons and levels of primary school teachers’ resistance to change at schools according to inspectors’ perspectives. The sample of this descriptive study conducted in the 2009-2010 academic year consisted of 172 inspectors who are Union of All Inspectors (TEMSEN) members. The findings showed that teachers’ lack of knowledge of the change process and their reluctance to own new duties, roles, and responsibilities, lack of school capacity, school administrators’ ineffectiveness in management of change, and fear of being hurt by change are all under reasons of teachers’ resistance to change. Also, teachers’ level of resistance to change due to fear of being hurt by change is “medium” while due to other reasons, it is “high”.
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Denetmenien_US
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectDeğişim
dc.subjectDeğişime Karşı Direniş
dc.subjectİnspectors
dc.subjectTeachers
dc.subjectChange
dc.subjectResistance To Change
dc.subjectExtended
dc.titleEğitim denetmenlerinin görüşlerine göre öğretmenlerin okullarda değişime karşı direnme nedenleri ve düzeylerien_US
dc.title.alternativeReasons and levels of teachers’ resistance to change at schools according to ınspectors’ perspectivesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentUşak Üniversitesien_US
dc.departmentUşak Üniversitesi
dc.departmentUşak Üniversitesi
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage120en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster