Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTelef, Bülent Baki
dc.contributor.authorErgün, Enes
dc.date.accessioned2019-03-15T06:51:50Z
dc.date.available2019-03-15T06:51:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304227
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5547
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin akademik, sosyal ve duygusal öz-yeterliklerinin öznel iyi oluşu yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı liselerde öğrenim gören 311 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların %64’ü (n= 199) kız, %36’sı (n= 112) erkektir. Araştırma verileri, Çocuklar İçin Öz-Yeterlik Ölçeği, Olumlu ve Olumsuz Yaşantı Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda akademik, sosyal ve duygusal öz-yeterlik, öznel iyi oluşun %19’unu açıklamaktadır. Sonuç olarak, akademik, sosyal ve duygusal öz-yeterliğin lise öğrencilerinin öznel iyi oluşlarını yordadığı saptanmıştır. Okul psikolojik danışmanlarının akademik, sosyal ve duygusal öz-yeterliği artırmaya yönelik yapacakları çalışmaların, öğrencilerin öznel iyi oluşlarının gelişimine olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine whether subjective well-being of high school students is predicted by their academic, social, and emotional self-efficacy. The sample of this study consisted of 311 high school students of whom 64% (n= 199) were girls and 36% (n= 112) were boys. Data were collected by the Self-Efficacy Scale for Children, the Positive and Negative Experience Scale, and the Life Satisfaction Scale and analyzed through multiple regression analysis. Results showed that high school students’ academic, social, and emotional self-efficacy explained 19% of variance in their subjective well-being and predicted their subjective well-being. Activities performed by school counselors to increase students’ academic, social, and emotional self-efficacy levels are thought to contribute to their subjective well-being.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.5955en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Öz-Yeterliken_US
dc.subjectSosyal Öz-Yeterlik
dc.subjectDuygusal Öz-Yeterlik
dc.subjectÖznel İyi Oluş
dc.titleLise öğrencilerinin öznel iyi oluşlarının yordayıcısı olarak öz-yeterliken_US
dc.title.alternativeSelf-efficacy as a predictor of high school students’ subjective well-beingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage423en_US
dc.identifier.endpage433en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster