Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesinde Alternatif Bir Yöntem: Simülasyonlar
Abstract
Okul yöneticilerini yetiştirme yöntemleri yöneticilerin mesleki kalitesini de etkilemektedir. Ancak, etkili okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin her ülkenin üzerinde anlaştığı herhangi bir yöntem hala ortaya koyulamamıştır. Bu eğitim eksikliğinden yola çıkılarak, bu çalışmada okul yöneticilerinin yetiştirilmesinde simülasyonların kullanımı ele alınmıştır. Bu amaçla, ilk olarak okul yöneticilerinin yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlara değinilmiş, daha sonra da simülasyonların okul yöneticilerini yetiştirmeye yansımaları ile yönetsel problem senaryolarının hazırlanması ve sınırlılıkları ele alınmıştır. Araştırma, literatür taramasına dayanan nitel bir çalışma olarak yürütülmüştür. Ancak yurtiçi alanyazında okul yöneticilerinin yetiştirilmesinde simülasyonların kullanımı ile ilgili herhangi bir çalışmaya rastlanmadığı için tarama yurtdışı kaynaklarla sınırlı kalmıştır. Literatür taraması sonunda, simülasyonların etkinliğini ortaya koyan çalışmaların çoğunun örgün eğitim (ilk, orta ve lise dengi okullar) veya üniversite öğrencileri ile yürütüldüğü görülmüştür. Bu çalışmalarda, çocukların ve genç erişkinlerin eğitiminde, simülasyonların etkililiği ile ilgili önemli sonuçların ortaya çıktığı ve simülasyonların yetişkin öğrenme teorisine dayandığına işaret edildiği görülmüştür. Bazı çalışmalarda da okul yöneticilerinin eğitiminde kullanılan problem senaryolarının simülasyonlar şeklinde sunulmasının daha etkili olabileceği ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonunda simülasyonların Türk Eğitim Sisteminde kullanımı ile ilgili çeşitli öneriler sunulmuştur.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
11Issue
4Collections
- Cilt 11 : Sayı 4 [18]